Avatar billede kaim Nybegynder
24. marts 2003 - 09:19 Der er 12 kommentarer

PC Infomation

Er der nogen der kender et lille program der kan exporterer systeminformation, CPU, Memory, TCP/IP osv til en fil. Det skal IKKE være et programm der skal installeres på selve PC'en, men det kunne være en .exe-fil som kunne køres, og leverede en fil med systeminformationerne.

Takker.
Avatar billede jefa Nybegynder
24. marts 2003 - 09:23 #1
Aida http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 mener jeg kan levere disse info og skal ikke installeres Freeware
Avatar billede kaim Nybegynder
24. marts 2003 - 09:33 #2
Tak for svaret, men programmet skal installeres og det skal det ikke, programmet skal bare køres på PC'en, uden at det installeres.
Avatar billede olila Nybegynder
24. marts 2003 - 09:38 #3
Ja og nej :)
Det afhænger af hvilke informationer, du er interesseret i.
Nogle informationer kan ikke aflæses uden, at der installeres noget på maskinen, men igen er det en sandhed med modifikationer, da det er OS afhængigt.
Hvilke informationer vil du gerne aflæse?
Avatar billede jefa Nybegynder
24. marts 2003 - 10:08 #4
Aida skal da ikke installeres, det kører uden install
Avatar billede olila Nybegynder
24. marts 2003 - 10:13 #5
Hvis man er administrator på maskinen, kan det lade sig gøre. Ellers ikke.
Avatar billede kaim Nybegynder
24. marts 2003 - 12:08 #6
Det forstår jeg ikke, jeg har lige kørt programmet og det skal installeres, men det kan være at jeg kører det forkerte program, jeg kører det der hedder, AIDA32 - Personal System Information, er det det samme program vi snakker om?
Avatar billede olila Nybegynder
24. marts 2003 - 12:16 #7
Jeg er ikke den store AIDA ekspert, men jeg kan se, at der følger blandt andet en kernel driver med. En sådan kan man *kun* køre uden installation, hvis man er administrator på maskinen. Mine argumenter er altså ikke baseret på reelt kendskab til netop AIDA, men viden om, hvilken informationer, der er tilgængelige unden givne forudsætninger. At deres download kun tilbyder en version af programmet, det skal installeres har ikke noget at gøre med, at det rent faktisk er nødvendigt.

Hvorfor er du forresten så meget imod, at der skal installeres noget på maskinen? Hvis du kan fortælle mig, hvilken informationer du er ude efter, så kan jeg fortælle dig, hvad der kræves.
Avatar billede kaim Nybegynder
24. marts 2003 - 12:24 #8
Jeg har mange forskellige pc'er jeg skal ha' informationer fra, dette er kunde-pc'er og jeg kan ikke installerer noget på dem. Formålet med dette er at hente oplysninger lynhurtigt, så jeg ikke skal bladre rundt i de forskellige menuer. PC'erne er 95 og opaf, informationerne jeg skal bruger er: CPU, memory, diskplads, TCP/IP, domæne, DHCP eller fast, PC-navn, det er de primære informationer, jeg skal bruge...håber at det var svar nok.
Avatar billede olila Nybegynder
24. marts 2003 - 12:28 #9
Hvordan har du adgang til maskinerne?
Avatar billede kaim Nybegynder
24. marts 2003 - 13:42 #10
jeg har fuld adgang til dem(for det meste)
Avatar billede olila Nybegynder
24. marts 2003 - 14:14 #11
Det vil sige, at du har fysisk adgang til maskinerne.
Disse informationer er det muligt at aflæse uden at være administrator.
Du kan derfor godt bruge aida. Brug netværks versionen.
Avatar billede kaim Nybegynder
24. marts 2003 - 14:49 #12
Det forstår jeg ikke, hvis jeg kører .exe filen fra aida, så installerer den programmet, og det skal jo ikke installeres, hvor gør jeg fejl?