Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
20. marts 2003 - 14:42 Der er 8 kommentarer

Kan ikke finde min XP partition, Hjjæææææpp!!!

Hej, håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg ville slå 2 partitioner sammen med Partition Star (freeware), dette har resulteret i at jeg ikke efter reboot kunne komme i kontakt med min xp partition.

Fra en anden pc hvor jeg satte disk i tilsidst, kan jeg se begge partitioner, men kan kun kontakte den en, nemlig den tomme, min xp partition kan jeg ikke kontakte, får at vide at disken ikke er formatert. Det er meget vigtigt at jeg får min XP partition op at kører igen , da der ligger vigtige opgaver/ dokumenter derpå.

hva kan jeg gør???

Hilsen

ZULU
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
20. marts 2003 - 14:45 #1
Du har vel lavet en backup af dine data, før du roder med partitionerne? :-)
Prøv at boote på en diskette med fdisk, og kør FDISK /MBR, den  reparerer Master Boot Record på disken.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. marts 2003 - 14:45 #2
hvis du kan komme til at den partition der er xp på så gør det du tager backup af det du skal bruge også formater den... der er ikke andre muligheder... det var der ikke for mig i hvert fald....
det var dog ikke min boot disk det var en anden partition...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2003 - 15:05 #3
Du kan jo prøve med XP installations CD´en, at køre en "Repair".

Virker det ikke, kan du starte Repair i Konsol mode, prøve at skrive FIXBOOT.

Virker det ikke, kan du prøve at installere på ny. Når du bliver spurgt om, hvor du vil installere, vil du, HVIS den kan se din partition, kunne se det allerede installerede system. Installer oven i (så vil den biholde alle de gamle programmer og indstillinger).

Hvis ikke noget af ovenstående kan lade sig gøre, tror jeg kun du har www.ibas.dk tilbage, og det KOSTER.
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
20. marts 2003 - 16:15 #4
Hvis XP ikke kan vise indholdet af en Partition, tror du så at en reinstallering af Xp ville kunne se denne???
Hvis den nu finder den tidliger installation, vil den så ikke slette alt i dokumenter???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2003 - 16:26 #5
Hvis den finder den tidligere installation, vil den IKKE slette dokumenter. Den overskriver kun systemfiler og drivere.

Men der KAN være forhold der gør, at en XP installation ikke kan se partitioner, formatteret under en anden XP. Derfor bør du forsøge med installations CD´en.

Jeg nærer dog ikke særlig stort håb. Jeg tror desværre du må stille dig op ad grædemuren....

Rigtige mænd tager ikke backup - Rigtige mænd græder.

Det er måske en ringe trøst, men jeg har lige fået mit eget system op på den måde, efter en virus smadrede min master boot record.

Jeg har nu bestilt en ekstern Maxtor HDD på 250Gb via USB2, som jeg agter at bruge som backup medie i fremtiden.
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
20. marts 2003 - 17:59 #6
Jeg er igang med at scanne min partition med et program som hedder getDataBack from NTFS, ind til vindere ser det meget godt ud
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2003 - 18:04 #7
Det er rigtigt, GetDataBack er et udemærket program der kan redde data fra slettede partitioner.

Men ShareWare udgaven tillader desværre ikke at kopiere filer over på en anden disk. Dog kan du åbne de enkelte filer, og gemme data på en anden disk - det er bare møjbesværligt.

Jeg har også med held brugt progammet PC Inspector. Det kan hentes her: http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/manual.htm - og her er ingen begrænsninger.
Avatar billede zulukrigeren Nybegynder
20. marts 2003 - 18:05 #8
Juuuhuuu det virkede.