Avatar billede fumber Nybegynder
12. november 2000 - 23:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til DC10+

Jeg har installeret mit nye videokort dc10+ uden problemer. Jeg har et perfekt preview, men når jeg \"capture\" bruger jeg af min HD uden at fange nogle \"frames\". På grund af dette re-installerede jeg og nu er problemet at jeg kun for \"catured\" en fil 2,5 kb.
Jeg bruger en version 1.05 har downloaded en version 1.06 fra Pinnacle uden at det hjælper.
jeg kører på amd-k6/2 300 mhz med 64 ram 20 GB HD.
Har glædet mig til at få kortet i over et år og er nu bange jeg har spildt mine penge.
Avatar billede renis Nybegynder
13. november 2000 - 08:22 #1
Du har ikke spildt dine penge, kortet er kanon til hjemmevideo redigering, jeg har selv et, men havde også en del opstartsproblemer - Tjek dine capture indstillinger, sørg for at video standard står til PAL og kør en \"Test Max Rate\".
Hvis der stadigt er problemer, så sig endelig til.
Avatar billede renis Nybegynder
13. november 2000 - 08:25 #2
Tjek også at den står til composite eller S-Video i Videoinput, denne indstilling finder du ved at klikke på den lille skærm i venstre side af capture control panelet
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 10:05 #3
Et almindeligt problem med DC10+ og de øvrige Pinnacle kort er hvis man sætter det i slottet lige ved siden af AGP kortet. Hvis det sidder der så prøv at flytte det til et andet slot - du skal desuden geninstallere softwaren.

Check også Pinnacles online support på http://www.pinnaclesys.com

http://www.pinnaclesys.com/support/faq/default.asp?object_id=221&lge_id=1

Der er også et webboard, men kan ikke huske adressen lige nu
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 10:09 #4
http://webboard.pinnaclesys.com/

(er åbentbart nede lige i øjeblikket...)
Avatar billede fumber Nybegynder
13. november 2000 - 23:24 #5
Tak for hjælpen begge 2, det er desværre bare ikke nok. Jeg har leget med programmet en uges tid så jeg har prøvet alle indstillinger !
Med hensyn til kortets placering så sad det ikke ved siden af grafikkortet. Det har jeg dog prøvet nu med samme resultat en 2,5 kb fil, jeg ikke kan bruge til noget.
Forresten bruger jeg composite indgang og mit preview signal er stadig o.k.

venlig hilsen Jesper :-)
Avatar billede cstern Nybegynder
13. november 2000 - 23:28 #6
Hej Jesper - jeg vil foreslå dig at kikke ind på ovennævnte webboard (det kører igen nu) og dels kikke om der er andre der har haft samme problem, - og hvis ikke stil et spørgsmål. Folk er utroligt hjælpsomme i det forum. Held og lykke!
PS. rapporter lige tilbage hertil når du får det til at virke.
PPS. du har ikke spildt pengene det skal nok komme til at virke, er jeg sikker på.