Avatar billede sejler22 Nybegynder
18. marts 2003 - 09:16 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Lotus Notes og Nokia

Jeg har en Nokia 6310 som jeg gerne vil synkronisere med min Lotus Notes 5.0 kalender på arbejde med Nokia PCSuite 4.81, men det lader sig ikke gøre. Jeg er administrator, men kan ikke se hverken Dominoserveren, id-filen eller databasen i indstillingsmenuen til PCSuite. Mine Notes data ligger centralt på et X-drev, og er ikke belagt med særlige restriktioner. Nogen der kender til problemet ?
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. marts 2003 - 09:32 #1
Der er noget software som du skal bruge det hedder Easy sync og kan downes på Lotus's hp det er det bedste jeg kender til det skal dog være det nyeste ver.

MVH KarstenV
Avatar billede wise Seniormester
18. marts 2003 - 09:42 #2
Det skal helst være pro versionen (det er den samme som XCPC fra extendedsystems), standard udgaven blev jeg uvenner med for nogle år siden :-)

Det kan vel KØBES fra lotus, kan det ikke? (har ikke checket...)
Avatar billede sejler22 Nybegynder
18. marts 2003 - 09:42 #3
Hej Karsten
Tak for det. Men skal EasySync også være installeret, selvom PCSuite er det ?
Avatar billede wise Seniormester
18. marts 2003 - 09:45 #4
Det kommer vel an på om PCSuite kan synkronisere med Notes, står der at den kan det? så skal de ikke begge være der...

Men fx Palms software kan ikke direkte synkronisere med notes, så der bruger man Easysync/XCPC i stedet... (Som dog kræver Palms hotsync installeret...)
Avatar billede sejler22 Nybegynder
18. marts 2003 - 09:45 #5
Jeg har en EasySync Pro 4.0. Er den Ok ?
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. marts 2003 - 10:22 #6
Jeg må blive dig svar skyldig med hensyn til hvilken ver der er den senenste, men jeg har fået at vide at det skal være den seneste, da der har vist sig problmer med ældre ver.

Man skal som regel altid kun have en slags software installet som laver det samme, de kan som regele ikke lide hinanden :-)

MVH KarstenV
Avatar billede sejler22 Nybegynder
18. marts 2003 - 10:43 #7
EasySync Pro 4.2 er den seneste version, men det lader ikke til at den understøtter Nokia software. De skriver:
"PDA Device support:
Support for all of the latest devices that use the following operating systems:

Palm OS devices (OS versions: 3.x, 4.x, 5.0; Hotsync versions: 3.x, 4.x)
Microsoft Pocket PC-based devices (OS versions: 3.0 and 3.01, 2002, Pocket PC Phone edition)
Microsoft Windows CE-based devices (OS version: 2.x)"
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. marts 2003 - 10:49 #8
Er der ikke nogen hjælp at hente hos Nokia?
Avatar billede sejler22 Nybegynder
18. marts 2003 - 10:56 #9
Joooe, du får en ung pige på på 17 år, som har en database hun kan slå op i, der besvare de 6 mest stillede spørgsmål. Og når man så stiller spørgsmålet, famler hun rundt som en blind mus, fordi hun ikke aner hvad det går ud på.
Fed support.
Avatar billede karstenv Nybegynder
18. marts 2003 - 11:01 #10
LOL :-) jeg tænkte på deres HP der må da være noget.
Avatar billede sejler22 Nybegynder
18. marts 2003 - 11:40 #11
Jeg snakkede lige med XCPC/DK, og de fortalte at Nokia kørte helt deres eget system, og de derfor ikke understøttede sync med en Nokia telefon. Så vi er på bar bund igen...
Avatar billede yeager Nybegynder
18. marts 2003 - 13:02 #12
Jeg har samme udstyr og det fungerer perfekt (well næsten). Jeg er overbevist om at der er en eller anden parameter der bare lig eskal ændres. Tænker lige lidt og vender tilbage.
MvH 8^)
Avatar billede yeager Nybegynder
18. marts 2003 - 13:28 #13
Står der
NoExternalApps=1
I din Notes.ini fil?
Avatar billede sejler22 Nybegynder
18. marts 2003 - 13:58 #14
nej, det gør der ikke
Avatar billede yeager Nybegynder
18. marts 2003 - 14:03 #15
OK fint nok. Hvilken port type bruger du? Er din kalender sat til at andre kan læse den? Kan du i PC Sync gå ind i egenskaber og skrive path ind til din mail fil?
Avatar billede Celau Praktikant
18. marts 2003 - 23:51 #16
Lige et kommentarer og et par løsnigsforslag...
Du kan ikke bruge EasySync Pro til at sync'e Notes med Nokia - Dér skal du bruge Nokia's PCSuite. Jeg bruger selv PCSuite 4.81 til at sync'e Kalender/NAB med min 6310i.

Jeg tror at din udfordring skal findes i placeringen af data på netværket eller din(e) netværksprotokol(ler).
Jeg har oplevet tilsvarende problem et par gange hvor Netbios/Lan0 har været aktiveret på klienten.
Prøv evt at "isolere" TCPIP på klienten. Alternativt kan du prøve at kopiere mail-fil/NAB til en lokal folder og sætte PCSuite til at pege på dem.
(Server = Local; Filname = C:\<folder>\<mailfil eller names.nsf>)
Avatar billede noteshotline Nybegynder
19. marts 2003 - 12:32 #17
Jeg har lige opsat synkronisering med Nokia 6210 og det forløb ikke uden problemer, da jeg havde installeret Notes R6.

Ved at benytte Notes R5 og sikre at denne havde names.nsf i korrekt R5 design (i dette tilfælde dansk) lykkedes det at replikere kalender og navne til telefonens indre.

Du skal sikre dig at din klient kører lokationen NETWORK og kan se serveren og har opsat mailboksen korrekt. Du skal kunne klikke på ikonet i nederste højre jørne og åbne mail uden problemer - ellers skal du tilpasse lokationsdokumentet i Navne og adressebogen.

Du skal IKKE benytte EasySync, da Nokias PS Suite indeholder R5 API kode.

/Hans Holt
Avatar billede sejler22 Nybegynder
19. marts 2003 - 12:37 #18
Jeg har også slået EasySync ud af hovedet igen, da jeg heller ikke kunne se relevansen. Men jeres svar giver mig konstant nye måder at gribe tingene an på, så det er dejligt. Jeg skal nok vende tilbage, så snart jeg har prøvet mulighederne af.
Avatar billede sejler22 Nybegynder
25. marts 2003 - 12:31 #19
Hej igen
Jeg fandt fejlen i en notes.ini fil, som lå tilbage på c:\ drevet, hvor vi køre med et netværksdrev, hvor databaserne er lokaliseret. Så notes.ini kunne selvfølgelig ikke finde databasen. Da den var slettet, spurgte Nokia efter notes.ini filen, og man kunne så udpege den rigtige fil på netværksdrevet.
Pokkers til bøvl.
Tak for hjælpen.
Avatar billede sejler22 Nybegynder
25. marts 2003 - 12:35 #20
Men jeg har det problem nu, at når jeg laver en synkronisering, så har den efterhånden lagt mine aftaler ind triple gange. Dvs. at min kalender i Notes fylder en hel del med alle de triple aftaler. Kender I til det ?