Avatar billede cult Nybegynder
18. marts 2003 - 00:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Intel Chipsets - Forskellen !

Hejsa Allesammen ;)

Jeg står og skal ankaffe min noget nyt udstyr snart, jeg har bare lige et sprøgsmål...

Jeg har set på EDBPriser og Intel.com, mht deres chipsets.

Der findes så forskellige versioner, 845PE, 845GE, 845G, 850E osv...

Forskellen på disse?

Hvilken er at foretrække til en spil PC ?
Den skal bruges sammen med en P4 2.6.
Avatar billede triple-x Nybegynder
18. marts 2003 - 00:41 #1
mig bekendt er der hvis ik den store forskel :S
Avatar billede jefa Nybegynder
18. marts 2003 - 00:54 #2
Avatar billede evildon Nybegynder
18. marts 2003 - 03:06 #3
Forskellene ligger i hvad type ram det understøtter og omder er indbygget grafik kort. Jeg vil anbefale at du vælger et uden indbygget grafikkort og et der også har DDR ram da det har en god ydelse som ikke koster lige så meget som hvis det er med RAMBUS ram. Det kunne være Intel 845PE eller Intel 845E.
Avatar billede fragz Nybegynder
18. marts 2003 - 09:54 #4
Jeg ville klart vælge intel 845PE.
Avatar billede cult Nybegynder
18. marts 2003 - 10:50 #5
Ja, jeg har jo et GeForce3 Ti500 kort i forvejen som jeg da vil forsætte med at bruge, så skal man altså vælge 845PE ?

Hvad er så det specielle hved lige PE frem for GE ? Det var de to jeg kiggede mest på nemlig...
Avatar billede jpvj Nybegynder
18. marts 2003 - 10:52 #6
Enig 845PE er det rigtige valg. Hvis du VIL have topydelse kommer du ikke uden om 850, men Intel vist allerede på vej væk fra RAMBUS ram.

JP
Avatar billede cult Nybegynder
18. marts 2003 - 10:59 #7
Okay, så skal det jo nok blive 854PE.

Hvad nu hvis vi sammenligner 845PE med VIA KT333 eller et SIS chipset af en art, (kender ikke SIS' så godt...).

En anden der er bedere end Intels? Forskellen der?
Avatar billede fragz Nybegynder
18. marts 2003 - 11:12 #8
Jeg mener stadig at Intel 845PE har den bedste ydelse mellem south og north bridge.
Avatar billede fragz Nybegynder
18. marts 2003 - 11:13 #9
Skal man ha VIA, skal man så ikke holde sig til KT400...??
Avatar billede fragz Nybegynder
18. marts 2003 - 11:16 #10
Så vidt jeg ved så er forskellen på PE og GE bla at GE har onboard Grafik, hvilket efter min mening kun kan bruges til en server eller kontor PC.

Derfor ville jeg vælge PE der er ingen grund til at have onboard grafik når man som du har et GF 3 kort.
Avatar billede cult Nybegynder
18. marts 2003 - 11:22 #11
fragz, det var dine svar jeg kunne bruge.
Jeg vælger 845PE.
Mange tak for hjælpen :)