Avatar billede kdamkjaer Nybegynder
14. marts 2003 - 00:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grafikproblem (Radeon9000pro fryser)

Der er opstået et underligt problem med min PC. I spil samt 3DMark03, fryser grafikken periodisk i 3-10 sekunder. Det gælder både i gameplay samt i cutscenes - i Post Mortem er det værst i cutscenes, mens Mafia primært har problemer i gameplay. Til tider fryser lyden også.

3DMark03 er flere gange frosset helt, så genstart har været nødvendig - det virker dog igen.

Udover frysning af grafik (og lyd), opfører min disk sig også mærkeligt. Når et spil fryser, er disken inaktiv, men lige før spillet går igang igen, er der kraftig diskaktivitet.

Specs:
Asus P4S533
P4 1,8GHz nothwood
512 Mb Samsung DDR333
80Gb Maxtor D740X Fluid!
Connect3D Radeon9000 PRO 64Mb

WindowsXP Pro, SP1
DirectX 9
Catalyst 3.1

Jeg mistænker enten Windows, harddisken eller (opsætningen af) mit grafikkort. Nogle løsningsforslag, før jeg bruger tid på at reinstallere Windows i weekenden?
Avatar billede pentium4 Juniormester
14. marts 2003 - 00:59 #1
Det kan muligvis være DirectX 9.0 som kan være problemet - Har læst at den skulle kunne lave noget lort på Pc'en.

Efter at jeg har installeret den, kommer der en dum lyd når jeg spiller musik i WMP, men det kan også være WMP da jeg samtidigt installerede den nye WMP 9.o
Avatar billede kdamkjaer Nybegynder
14. marts 2003 - 08:25 #2
Ja, DirectX 9 er bestemt een af de ting man kan mistænke. Dog er problemerne først dukket op et stykke tid efter installationen, så jeg ved snart ikke.

Hvis det ender med at jeg reinstallerer i weekenden, så får vi se (i så fald installerer jeg ikke DirectX 9 lige med det samme).
Avatar billede kdamkjaer Nybegynder
15. marts 2003 - 17:08 #3
Problemet er løst, men det er vanskeligt at sige, hvad det har været. Min gamle Maxtor disk gik i udu, så jeg har smidt en ny disk i og reinstalleret hele systemet.

Men hovedsagen er, at det virker :)