Avatar billede bdf Mester
12. marts 2003 - 19:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm... pixelfejl? :O(

Hej Eksperter :O)

Jeg tænker på at købe en fladskærm ( http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597924 )

Så sidder jeg med tanken om at jeg snart skal have ny fladskærm :O) men så læser jeg på SHG.dk:

PIXELFEJL: Ved AOC skærme skal antalet af pixelfejl være 8 inden skærmen konkluderes som værende defekt, og kan ombyttes!

Det kan da ik passe at jeg kan bestille en fladskærm der måske er "defekt" når jeg modtager den! eller hva?
Hvis jeg nu køber den alligevel og jeg er heldig at der ik er pixelfejl på den kan de så opstå senere hen?

Fortæl mig alt i ved... gider ik ofre så mange penge så en halv defekt skærm :O(  og hva er jeres erfaringer med fladskærme?

//BDF
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2003 - 19:33 #1
Køb den et andet sted.
Avatar billede the-world Nybegynder
12. marts 2003 - 19:39 #2
Nej SHG.dk er det beste sted at købe fladskærm og det mærke du har købt "AOC" er en LORT Skærm!
Avatar billede bdf Mester
12. marts 2003 - 19:41 #3
Jeg har ik købt den endnu!
Og skærmen skulle ik være så dårlig! læs selv bedømmelserne på siden...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2003 - 19:45 #4
Du skal ikke acceptere 8-pixels fejl.
Avatar billede hub Nybegynder
12. marts 2003 - 19:56 #5
Når du køber via nettet har du altid 14 dages fortrydelsesret. Hvis der er piøxelfejl kan du bare returnere den uden forklaring.  Således har det kun kostet dig porto. Jeg ville aldrig købe eb  LCD skærm personligt, om så forretningen lå lige nede på hjørnet netop pga dette..
Avatar billede the-world Nybegynder
12. marts 2003 - 19:58 #6
Du kan også bare Sende den tilbage hvis der er det. Min far køber hos SHg.dk
Hj-Data.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2003 - 20:00 #7
Jeg synes ikke man skal belønne forretninger der har de
generelle forretningsbetingelser, ved at købe fladskærme
hos dem - uanset man kan returnere dem. Du skal forlange
0-pixels fejl - eller en betragtelig rabat.
Avatar billede bdf Mester
12. marts 2003 - 20:05 #8
Hvis jeg nu bestiller fladskærmen og får den og konstaterer at der er pixelfejl, så kan jeg da ik få pengene tilbage da jeg jo har haft åbnet pakken! eller hva?
Avatar billede hub Nybegynder
12. marts 2003 - 20:05 #9
Det er ikke en særlig fordel ved en forretning at den har fortrydelsesret. Det  er en lovfæstet forbugerbeskyttelsesforanstaltning..
Avatar billede hub Nybegynder
12. marts 2003 - 20:08 #10
Avatar billede soenderm Nybegynder
12. marts 2003 - 20:08 #11
Ang. Pixelfejl er det ikke SHG eller andre forhandler der bestemmer.
Det er producenten.
Avatar billede bdf Mester
12. marts 2003 - 20:12 #12
Jeg torr bare at jeg glemmer alt om den fladskærm! gider ik til at have en masse vrøvl!

Hm det er lidt svært at give point når der ik er kommet nogle svar!
Jeg giver point senere i nat!
Avatar billede soenderm Nybegynder
12. marts 2003 - 20:14 #13
Her er der lidt om den standarden de gerne skulle følge.

"Der findes en standard ved navn ISO 13406-2, som angiver en række ergonomiske mindstekrav for fladskærme. Her deles LCD-skærme op i forskellige klasser, alt efter hvor mange og hvilken slags pixelfejl, der findes på skærmen.

I fejlklasse 1 er der ingen pixelfejl overhovedet.
I fejlklasse 2 må der være to konstant lysende hele pixels, to konstant slukkede hele pixels og fem defekte subpixels pr. million.
I fejlklasse 3 og 4 er det endnu værre.
Hvis producenten har valgt at overholde standarden, skal det fremgå, hvilken fejlklasse skærmen hører under.

Kun de dyreste fladskærme lever op til fejlklasse 1, mens mange producenter har valgt at leve op til fejlklasse 2.
Da pixelfejl typisk består af en konstant tændt subpixel, vil det i reglen betyde, at der tillades fire pixelfejl på en 15'' fladskærm og seks pixelfejl på en 17'' eller 18'' skærm."
Avatar billede soenderm Nybegynder
12. marts 2003 - 20:22 #14
Jeg har 4 "billige" flad skærme mærket BenQ
Den en har 1 pixelfejl man kun kan se hvis man ved hvor den er og det er på en rød baggrund.
Den anden har to der sidder ved siden af hinanden. det kan ses lidt mere. men igen kun hvis du ved hvor de er.
De andre 2 fejler intet.
Du skal teste dem med hvid/sort/rød/blå/grøn bagrund. der findes nogle gode prg. på nettet.
Men det du måske skal tænke mere på er opdateringshastigheden, for er den for lav bliver skærmen for træls at spille eller se film på.
Avatar billede moldrup Nybegynder
13. marts 2003 - 22:20 #15
Hej BDF, har du nogensinde tænkt på den mulighed at du har returret? Denne kan evt. bruges til at "teste om skærmen er noget for dig", man kan jo altid levere den tilbage hvis man syntes at der er pixelfejl :-)
Du bliver dog nødt til at finde SHG's returretsperiode...