Avatar billede ibwca Nybegynder
07. marts 2003 - 09:47 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

jeg vil gerne selv hoste min hjemmeside og email

jeg har extra ip adr. og en computer og er koblet op hos tdc og webhotel hos en anden
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 09:50 #1
Jamen så skal du da bare have fat i apache, evenuelt php, mysql osv :-)
Med apache kan du hoste dine egne hjemmesider :)
Læs eventuelt guiderne på www.webcafe.dk
Der kan du se hvordan du sætter din server op så den funger :)
Avatar billede hjml Nybegynder
07. marts 2003 - 09:50 #2
så hent phptriad hos phpgeek.com der for du apache + php + mysql til win maskine...hvis det er du tænker på ?
Avatar billede hjml Nybegynder
07. marts 2003 - 09:51 #3
btw phptriad bliver inst. på kun et par klik så er det hele op og køre :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 09:53 #4
Ja det er den nemme løsning hjml. Men hvis han skal have sat ekstra ting op, er det smarteste at installere hvert modul for sig selv. På den måde kender han også sin server, og vil nemmere kunne ændre opsætning osv.
Avatar billede hjml Nybegynder
07. marts 2003 - 09:54 #5
cypermann> Det er så også rigtigt :o)...men han skriver jo ikke hvad han leder efter om det er til asp eller php oder ?..så gik bare ud fra min egen erfaring :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 09:55 #6
true hjml :)
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 09:57 #7
Hvis du ikke kræver noget avanceret , så findes der nogen små nemme HTTP servere f.eks. Omnihttp til Windows, som er utrolig nem at installere og administrere.

Du behøver ikke kaste dig over et fuldblods koncept som f.eks. Apache
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 10:00 #8
apache er da ikke specielt vanskeligt arnvig :)
Desuden hvis han gerne vil kunne styre emails osv fra serveren burde han nok bruge noget som apache :)
Kender dog ikke lige til Omnihttp, så skal ikke sige hvad det kan og ikke kan.
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 11:21 #9
Cybermann: Jeg sagde ikke at Apache er vanskelig, bare at det fylder og forbruger mere, end de mindre freeware HTTP-servere.
Men hvis man skal have en-med-det-hele er Apache da et godt bud.
Avatar billede ibwca Nybegynder
07. marts 2003 - 11:27 #10
I er yderst hjælpsomme og det er virkeligt godt
Men jeg ander ikke det fjernest om hosting. så det er helt fra start. jeg kan samle computer config og det har jeg gjort i 30 år (er 53)MEN JEG SKAL LIGESOM HAVE STARTET PÅ DETTE.den computer der skal have hjemme siden er en 166 mzh med win98
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 11:37 #11
okay ibwca :)

Ser du, apache er en http-server. Som gør at når folk indtaster din www.adresse.dk eller ip, så havner de på din side.
Jeg råder dig stadig til at benytte apache, da det er enkelt, og kan køre på en maskine som du har.

Du kan følge guiden på http://www.webcafe.dk/artikler/apache/installer/
når du har fulgt denne danske guide har du en http server kørende.
Hvis du har en fast ip som du nævner og et domæne skal du jo bare have sat dit domæne op så det går videre til din ip. På den måde har du allerede gang i din hjemmeside.

Hvis jeg var dig ville jeg nok forsøge at skifte styresystem, da en server på win98 nok ville blive rimelig ustabilt. Forsøg enten linux eller FreeBSD.

Har du mod på stadig at sætte det op på din win98 maskine er det jo bare med at komme igang :) Forsøg engang at sætte apache op, og har du flere spørgsmål efter det så kom med dem :)
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 12:14 #12
Hvis du intet ved om hosting, så skal du nok starte med at finde nogen ressourcer (bøger/personer) som kan forklare dig lidt om det.

Jeg vil iøvrigt råde dig til at holde dig til et styresystem du kender, indtil du ved lidt mere om teknikken.
Avatar billede ibwca Nybegynder
07. marts 2003 - 12:23 #13
Jeg vil gerne sige TAK Til jer alle jeg kan kun give til en
Avatar billede blaman Nybegynder
07. marts 2003 - 12:26 #14
Det var så lidt da :)
Håber du får gavn af din nye server. Syntes det er frisk af din alder at du kaster dig ud i det :-)

Du kan faktisk godt give points til flere forskellige. Du trykker blot på knappen advanceret, og derefter kan du angive hvor mange points hver enkelt person skal have.

Men nu er points jo heller ikke det vigtigste herinde. Det vigtigste er at hjælpe hvor man kan.

God weekend.
Avatar billede blaman Nybegynder
07. marts 2003 - 12:29 #15
lol .. det var da slet ikke dette spørgsmål jeg skulle befinde mig i.
Avatar billede blaman Nybegynder
07. marts 2003 - 12:30 #16
Men god weekend alligevel
Avatar billede benny.dk Nybegynder
07. marts 2003 - 13:11 #17
Hvis du vil have en kombinet server med hele molesjavsen (Operativ System, webserver, ftpserver, mailserver m.m.m.) så kan du evt installere en sme-server, som hentes fra http://www.e-smith.org
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 16:03 #18
nææ, iwca, du kan faktisk give til flere, du vidste det bare ikke .