Avatar billede engberg2 Nybegynder
04. marts 2003 - 16:43 Der er 6 kommentarer

Novell administrator, kan jeg se hvem der er online? og printer..

Hejsa

Jeg har administrator rettigheder på et system med novell. Har jeg mulighed for, at se hvem der er online på vores LAN?

Spørgsmål 2 - Kan jeg på en eller anden måde begrændse vores brugeres udprint til fx. 100 udskrifter om måneden?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. marts 2003 - 23:11 #1
1) du burde kunne se hvem der er logget på med NLSMAN.EXE. (findes i Public/Win32 biblioteket).

2) ikke umiddelbart. Jer er jeg ret sikker på du skal ud og finde noget 3. parts quota software.
Avatar billede engberg2 Nybegynder
06. marts 2003 - 12:47 #2
1) Jeg fandt filen, men den skriver at dette program ikke længere er aktivt og at funktionerne er "migrerede" til NetWare Administrator, men der kan jeg altså ikke finde en onlineliste....
Avatar billede larspiil Nybegynder
25. november 2003 - 14:38 #3
Hej Engberg2,
prøv at gå ud til konsollen, eller brug RCONSOLE.EXE. Load monitor og se på Connections. Med F-3 tasten kan du lave den sortering af de forbindelelser der til serveren ...

Den virker hvergang og kræver ikke mere en du allerede har :-)
Avatar billede engberg2 Nybegynder
27. november 2003 - 17:18 #4
Hmm... du snakker volapyk :-)

Hvordan "går jeg ud i konsollen", eller finder RCONSOLE.EXE?
Avatar billede engberg2 Nybegynder
27. november 2003 - 17:20 #5
Fandt RConsole, men kan ikke logge mig på netværket - hvilket password skal jeg bruge??? Mit vanlige virker ikke...
Avatar billede larspiil Nybegynder
28. november 2003 - 17:37 #6
For at det skal virke fra den Pc du sidder ved er du nødt til at bevæge dig ud til serveren først.
Skriv "load inetcfg" på system konsollen, vælg "Manage Configuration", vælg 2. nederste punkt "Configure Remote Console Access". Her skal "Remote Console Access" være sat til "enabled" og nedenunder skal der være et password. Hvis det allerede er sat som ovennævnte kan du bruge password'et til at "logge ind på serverens konsol fra en hvilken som helst lokation på dit IPX netværk.

Herefter skal du skrive "load monitor" eller skifte til monitor billedet med "shift-F1" og via øverste punkt vælge det "billede" du vil se ...