Avatar billede unsigned Nybegynder
04. marts 2003 - 02:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om webhoteller

Hvorfor er webhoteller, hvor man kan bruge access databaser, dyrere end webhoteller, hvor man kan bruge mysql.
Avatar billede raffar Juniormester
04. marts 2003 - 02:08 #1
Fordi mysql/php er gratis mens Access /MS produkter koster licenskroner.
Avatar billede raffar Juniormester
04. marts 2003 - 02:11 #2
Nu kom jeg til at trykke udfør for hurtigt.
Det har endvidere at gøre med styresystemt på serveren. Når man bruger mysql kører serveren normalt noget linux/unix/bsd og når man bruger Access kører serveren normalt Microsoft produkter.
Avatar billede unsigned Nybegynder
04. marts 2003 - 02:12 #3
Du skriver "mysql/php". Kan man ikke bruge asp sammen med mysql?
Avatar billede raffar Juniormester
04. marts 2003 - 02:18 #4
Jo det kan man, men du kører stadig en windows server. Den koster
Avatar billede unsigned Nybegynder
04. marts 2003 - 02:21 #5
Jeg takker. Hvis du gerne vil have flere point, så send et svar til spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/324239
Avatar billede raffar Juniormester
04. marts 2003 - 02:22 #6
Tak for points.
Avatar billede acomma Nybegynder
29. august 2003 - 04:26 #7
Jeg er næsten enig, og har dog været i branchen i mange år. Men Access koster ikke ekstra for Microsoft hosting providers som Acomma f.eks er. My SQL derimod kræver en manuel procedure der tager måske 2-4 min. og der har vi valgt at det skal være et tillægsprodukt. 150,- i opr. og 20,- pr. md. som vi mener er rimeligt. Vores opgave er jo at sørge for support og service i det tilfælde der er problemer, så jeg er ikke enig med raffer.

Rigtigt nok Windows licenser koster ifht. Linux, men en Access licens er ikke løsningen, i det tilfælde handler man en Enterprise løsning hos Microsoft der svarer til X antal kunder. Men den pris kan langt fra afgøre om prisen for Access burde være dyrere.

Vi har valgt at sætte vores priser med Access som standard da de fleste kunder vælger det som tillæg andre steder, men vi har sat tingene op fra start og i 9 ud af 10 tilfælde, skal vi kun sende koder.

- Lars-Bo, http://www.acomma.com