Avatar billede alri Nybegynder
01. marts 2003 - 07:34 Der er 8 kommentarer

usb fejl med digitalcamera

Jeg har lige købt et digitalcamera af typen Praktica 2,1 dcz.Når jeg putter det i usb porten skriver dn bare ukendt enhed.Jeg har prøvet at geninstallere driveren,men det hjælper ikke.Mit styresytem er win xp pro.Hvad skal jeg gøre.
Allan
Avatar billede cdc Novice
01. marts 2003 - 08:14 #1
prøv at gå ind i kontrolpanel - system - hardware - enhedshåndtering - og find enheden der og prøv at opdater driver, evnt via cd.
Evnt. slet enheden, luk comp. og tænd den med camera i usb stikket
Avatar billede alri Nybegynder
01. marts 2003 - 14:21 #2
det har jeg prøvet men det virker heller ikke
Avatar billede cdc Novice
01. marts 2003 - 15:18 #3
Har du undersøgt på camera producentens hjemmeside om der skulle ligge en driver der ?
Avatar billede cdc Novice
01. marts 2003 - 15:25 #4
som jeg kan se på deres engelske hjemmeside, er der ingen driver til XP kun til 2000. http://www.praktica-uk.com/digital_downloads.html eller
http://www.pentacon-dresden.de/english/service/download.htm
Avatar billede alri Nybegynder
01. marts 2003 - 15:30 #5
ja jeg har kikket der,og jeg ved godt der ikke er til xp,men på min installations cd-rom står der til win 2000/xp,og der er det undrer mig,for selv om jeg installerer driveren reagerer den ikke.
Avatar billede alri Nybegynder
02. marts 2003 - 14:38 #6
Til cdc.
Mange tak for indlægget,men nu har jeg fundet ud af problemet,og det var at jeg skulle sætte usb kablet i på bagsiden af computeren.Men hvorfor de 2 usb`ere på forsiden ikke kunne genkende cameraet ved jeg ikke.
Jilsen Allan
Avatar billede cdc Novice
02. marts 2003 - 16:55 #7
nok fordi de er disabled i bios
Avatar billede cdc Novice
02. marts 2003 - 16:56 #8
eller står til en forkert usb version 1.0 eller 2.0