Avatar billede krista Nybegynder
26. februar 2003 - 09:00 Der er 1 kommentar

IT-opgave

Hejsa
jeg har fået en IT-opgave hvor jeg ikke lige kender alle svarene så jeg ville gerne høre
Hvad er en "flad" organitionsstruktur?
Hvad er en brugerflade (ikke brugergrænseflade)?
Hvad er fordelene ved at alle applikationer kører under samme brugerflade?
Hvad er en projektorienteret organisation?
Håber I kan hjælpe
Avatar billede jones_net Nybegynder
26. februar 2003 - 09:10 #1
Som jeg forstår det (lidt lang tid siden jeg læste om det sidst):

I en flad organisationsstruktur er der ikke langt fra toplederen til den almindelige medarbejder. I stedet for at beslutninger skal vandre 8 trin fra toppen til bunden, skal de måske kun gennem 3 trin, og derved går det hele dejligt hurtigt:-) Virker måske bedst i mindre virksomheder, da de enkelte trin skal have rimeligt godt overblik over alt hvad der er under dem. Det kan blive nødvendigt med flere mellemledere, hvis det er en stor organisation.

Projektorientere organisation er en der tilpasser sig efter opgaverne som de kommer ind. Det vil sige at der bliver nedsat en arbejdsgruppe hver gang der kommer en ny opgave. Det er vel egentlig det modsatte af samlebåndsarbejde...

/J