Avatar billede lars_d Nybegynder
25. februar 2003 - 21:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dynamiske sider vs. frameset????????????

Hey,
Jeg arbejder pt. med et site i php som kræver brug af frames.
Dette skulle egentlig ikke udgøre et problem, men...

Når jeg tester mine php-filer i browseren vises framesettet ganske som det skal og alt (bortset fra én væsentlig detalje...) er i den skønneste orden - blot returnerer den frame som indeholder php-filen KILDEKODEN i stedet for det db-udtræk den har fået at vide, den skal vise.
Når jeg tester php-filen udenfor frameset virker den upåklageligt...

Jeg har for sjov lavet en tilsvarende fil i asp - med samme resultater.

Jeg arbejder i Dreamweaver MX - dette blot for orienteringens skyld.

Et lidt sjovt problem - når man ikk selv har det...
Nogen der har et bud - og gerne en løsning???
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 22:00 #1
den laver vel en htm-fil i stedet for en php-fil?
er du sikker på at du har php på serveren? :D
Avatar billede lars_d Nybegynder
25. februar 2003 - 22:04 #2
alrua,
tillad mig at citere mig selv: "...Når jeg tester php-filen udenfor frameset virker den upåklageligt..."

ja, jeg har php på serveren (PhpMyAdmin)
Avatar billede alrua Nybegynder
25. februar 2003 - 22:05 #3
nånå, ok så...
så kan du vel bare lave din side (eller i hvert fald dele af den) manuelt i en ren tekst editor? :)
Avatar billede lars_d Nybegynder
25. februar 2003 - 22:07 #4
no hard feelings...

problemet er jo ikke at det ikke virker - blot at det ikke virker i et frameset...
Er det noget du har kendskab til, evt. selv bøvlet/leget med?
Avatar billede swaxi Nybegynder
25. februar 2003 - 22:54 #5
det lyder meget mærkværdigt at det ikke skulle virke i et frameset, eftersom browseren så bare modtager php-scriptet på en anden måde - serveren kan i og for sig være ligeglad.

hvilken server bruger du ?
Avatar billede lars_d Nybegynder
25. februar 2003 - 23:01 #6
den der er indbygget i phpMyAdmin - Apache
Avatar billede lars_d Nybegynder
25. februar 2003 - 23:02 #7
...og for asp filens vedkommende IIS...
Avatar billede lars_d Nybegynder
25. februar 2003 - 23:17 #8
øhh, rettelse... den der er indbygget i PhpTriad
Avatar billede gnubox Nybegynder
25. februar 2003 - 23:31 #9
lyder mærkeligt, prøv at lad php filen blive på php-serveren og læg resten af koden på IIS og se om det virker.
Avatar billede lars_d Nybegynder
25. februar 2003 - 23:37 #10
okay - prøver det lige i morgen - vender tilbage...

andre forslag/løsninger er også meget velkomne

:o)
Lars_d
Avatar billede swaxi Nybegynder
26. februar 2003 - 00:17 #11
mon ikke det der sker er følgende :
du har lavet en side, der vises gennem IIS. den indeholder frames. når den loader, henter browseren de enkelte sider (i frames'ene) gennem selvsamme server (IIS). og da IIS ikke fortolker php, vises den bare i råt format (kildekoden)

hvorfor dævlet har du også 2 servere på den samme maskine ?
Avatar billede lars_d Nybegynder
26. februar 2003 - 20:44 #12
hey swaxi,
Tak for din opmærksomhed - men nej, jeg har ikk to servere på samme maskine...
Jeg startede med at lave siderne i asp - og afviklede gennem IIS. Da jeg ikk ku få det til at fungere, afinstallerede jeg IIS og installerede PhPTriad,- hvor det desværre heller ikk fungerer...
Jeg har en  teori om, at jeg må ha lavet en fejl i opsætningen, men det kan jeg heller ikke få til at passe, da siderne vises godt nok når jeg tester dem udenfor framesettet.

Med andre ord - IIS er slet ikke installeret på computeren mere.

Men.. (tanke...) kan der stadig ligge noget tilbage fra IIS´en, der laver ged i det hele???
Avatar billede lars_d Nybegynder
27. februar 2003 - 21:07 #13
Hey swaxi,
Var lige ude at kigge på nettet, og i nedenstående link:

http://www.phpbuilder.com/tips/item.php?id=441

påstås det, at IIS og Apache sagtens kan køre samtidigt - på samme maskine.

Det har ikk relation til mit spørgsmål, men måske andre kan bruge denne information???

I relation til mit spørgsmål er jeg desværre ikke kommet en løsning nærmere.
Avatar billede lars_d Nybegynder
04. marts 2003 - 22:08 #14
Der er desværre ikke noget, der har hjulpet mig - så jeg tager mine point tilbage.

Bare træls det ikk virker...!