Avatar billede morten_leth Nybegynder
21. februar 2003 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

netværk med xp.

jeg har 2 computere i netværk men så snart jeg prøver at logge på den anden så kommer den op med den der standard bruger white_knight/guest også kan man ikke ændre den bruger... men bare skrive et password...
hvordan kan jeg gøre så jeg selv kan bestemme en bruger evt. administrator også hans password...? jeg har prøvet næsten alt.. (selvfølgelig ikke alt for så ville det jo virke)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
21. februar 2003 - 14:23 #1
du trykker CTRL+alt+del to gange efter hinanden så kan du få adminitrations log on frem. :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 14:25 #2
på den computer du prøver at logge på skal du oprette dig selv, giv den et PW.

På din egen maskine opretter du den anden maskine med PW.

Dette forudsat at der kun er de to koblemet sammen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. februar 2003 - 14:26 #3
koblemet sammen= koblet sammen
even
Avatar billede klemmensen Nybegynder
21. februar 2003 - 18:33 #4
Morten, har du tidligere haft netværk på den måde? Det er normalt ret simplet at lave. Der skal installeres Netkort og TCP/IP protokol på begge maskiner. Så skal du dele dine diske, så du kan se indhold på diskene. Så skal du eventuelt slå XP´s fiorewall fra, da den kan lave meget koks i en almindelig adgang i lokal net.
Jeg har oplevet at IPX protokollen også kan gøre en stor forskel. Den virker nogen gange mere "gammeldags" (= stabil) i lokal net end TCP/IP.

I mit lokal net bliver jeg aldrig bedt om at logge på med bruger navn - det er bare transperant for alle på bagsiden af min Internet firewall...