Avatar billede ebe Praktikant
19. februar 2003 - 11:16 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan mounter jeg vores netværksdrev?

Vi har et lille internt netværk med en FreeBSD firewall/router, en win20 controller og nogle arbejdsstationer. Vi har en raid5 box men en 3-4 drev, som vi alle har adgang til. Her er hvad nmap siger om toaster:

Interesting ports on toaster.int.karolinelund.dk (192.168.0.11):
(The 1592 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port      State      Service
21/tcp    open        ftp
23/tcp    open        telnet
80/tcp    open        http
111/tcp    open        sunrpc
139/tcp    open        netbios-ssn
514/tcp    open        shell
603/tcp    open        unknown
605/tcp    open        unknown
607/tcp    open        nqs
Remote operating system guess: NetApp OnTap 5.1.2 - 5.3.5r2
Uptime 42.890 days (since Tue Jan 07 12:35:55 2003)

Jeg har opretten en FreeBSD partition, og vil gerne tilslutte toasters netværksdrev, samt et drev fra min egen maskine nummer to som hedder jackpot. Jackpot kører med dhcp tildelt ip.

Hvordan gør jeg?
Avatar billede skwat Praktikant
19. februar 2003 - 12:54 #1
hvad køre jackpot?
Avatar billede ebe Praktikant
19. februar 2003 - 12:55 #2
jackpot kører win2k
Avatar billede skwat Praktikant
19. februar 2003 - 12:58 #3
toaster er det en FreeBSD?
Avatar billede ebe Praktikant
19. februar 2003 - 13:03 #4
jeg ved det faktisk ikke, jeg ved kun hvad nmap siger.
Avatar billede ebe Praktikant
19. februar 2003 - 13:06 #5
selve toaster boxen er en NetMapp F330 med vist 21 diske i skuffer
Avatar billede skwat Praktikant
19. februar 2003 - 17:08 #6
smbmount er hvad du skal have fat i then
Avatar billede ebe Praktikant
19. februar 2003 - 17:19 #7
jeg er helt ny i det her, jeg har læst freebsd håndbogen og indrettet en partition. hvordan finder jeg drevene? står de i /dev ? hvad hedder de?
Avatar billede ebe Praktikant
19. februar 2003 - 17:27 #8
det må være det samme som mount_smbfs, jeg skal lige læse om det og vender tilbage :)
Avatar billede ebe Praktikant
19. februar 2003 - 17:51 #9
du har fat i noget af det rigtige:
jeg har lavet en directory    /smb/toaster_data
når jeg skriver
....#mount_smbfs -I 192.168.0.11 //ebe@toaster/data  smb/toaster_data
beder den  om password. nu har jeg ikke lige password til toaster, kun til domain controlleren, hvor jeg er adminsistrator. så den siger Authentication error. men jeg finder password og kommer tilbage!
Avatar billede ebe Praktikant
20. februar 2003 - 08:35 #10
jeg har nu password, og den fortsætter med
"Authentication error"
jeg har prøvet password til toaster, controlleren, min maskine.
Hvad nu?
Avatar billede ebe Praktikant
20. februar 2003 - 12:26 #11
det virker ikke helt endnu, der skal læses en masse om det, men du har da peget mig i den rigtige retning, så jeg ved hvad jeg skal læse. hvis du lægger et svar, vil jeg gerne give dig 30 point!  :)
Avatar billede skwat Praktikant
20. februar 2003 - 19:33 #12
kig i retning af kryptering as pass.
Avatar billede skwat Praktikant
20. februar 2003 - 19:34 #13
måske et problam ala samba
Avatar billede ebe Praktikant
20. februar 2003 - 19:50 #14
jeg har set at du har besvaret en masse FreeBSD! Så jeg lægger link her næste gang. Det ville være dejligt, hvis du var lidt mindre fåmælt, jeg har startet med det her for en uge siden, og er skam ingen ørn!  :)
Avatar billede ebe Praktikant
20. februar 2003 - 19:52 #15
Forøvrigt tak for hjælpen :)
Avatar billede skwat Praktikant
20. februar 2003 - 19:54 #16
ingen problemer, jeg har aldrig leget med det setup du har, jeg gætter kun, derfor kan jeg ikke sige noget konkret, men hvis du har fået det hele op at køre så skriv lige tre linjer og sæt dem her.

Så er den næste godt hjulpet.....

Velkommen til BSD verdenen
./skwat
Avatar billede ebe Praktikant
26. februar 2003 - 12:18 #17