Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2003 - 11:14 Der er 1 løsning

CCD - hvad/hvor meget betyder størelsen

Hejsa

Jeg har kig på 2 kameraer, Ixus v3 og Pentax Optio 330RS. De er begge på 3,2 MPix, men i Ixus er der en 1/2,7 " CCD og i Optio er der en 1/1,8 " CCD.

Hvad betyder forskellen, og er det "jo større jo bedre"?

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
19. februar 2003 - 11:35 #1
The amount of detail in a digital image is dependent on the number of cells, or light sensors, there are on a CCD and also on the size of the CCD itself. Generally, the more pixels a digital camera has, the sharper the image. Strange to say, the number of pixels in a CCD may be slightly smaller than in another CCD, yet image quality may be better. That is because the size of the CCD itself may be significantly larger than the CCD in the camera with the greater number of pixels. The large size of CCD leads to higher sensitivity, and can therefore provide a higher-quality image technologically. The size of a CCD chip is usually reflected in the price of the camera.

Fra: http://photographytips.com/page.cfm/444

/J