Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. februar 2003 - 20:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvor blev de partitoner nu af ??

hvad kan det skyldes at ens partitioner på mystisk vis bliver slettet bare sådan lige pludselig ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
17. februar 2003 - 20:16 #1
Hvis de ligger på en anden HD kan det være den er gået død
Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. februar 2003 - 20:20 #2
jeg har oplevet det med 2 harddiske nu og nej harddiskene er ikke gået døde de kører fint bagefter jeg har oprettet nye partitioner
Avatar billede madnielss Nybegynder
17. februar 2003 - 20:21 #3
Kontroller kabler og strømforsyning til harddiskene. Tjek for virus. Har du slet ikke fået nogen fejlmeddelelse om de 2 harddiske? Har du haft dine harddiske ude af systemet på noget tidspunkt?
Du må meget gerne beskrive din opsætning af dit harddisk-system så det gør det lidt lettere for os at hjælpe dig.
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. februar 2003 - 20:23 #4
Jeg ville overveje harddisk controller, driver til denne, og alternativt IDE kabel.

Prøv lige at liste din hardware, config af denne samt OS.

JP
Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. februar 2003 - 20:29 #5
harddiskopsætning:
Primary Master: Maxtor 60gb
Primary Slave: Western Digital 120gb
Secondary Master: CD-Rom
Secondary Slave: Seagate Barracuda 80gb

Controller: den på bundkortet (Asus P4S533)

De harddiske der har været problemer med er Maxtoren og Seagaten

Hardware:
Bundkort: Asus P4S533
CPU: P4 NW 2Ghz @ 2.4Ghz
Grafikkort: MSI GeForce4 ti4200
CD-Rom: LiteOn 52x24x52
PSU: JNC 400w

OS: Windows XP Proff.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. februar 2003 - 20:34 #6
strømmen til diskene er fin
virus, NEJ det har jeg ikke
ingen fejlmeddelelser
Avatar billede madnielss Nybegynder
17. februar 2003 - 20:34 #7
Jeg tror faktisk det er et jumper problem.
Har du sørget for at sætte de forskellige harddiske til slave og master? Hvis de ikke er konfigureret rigtig, så vil der netop opstå det problem, med at den ikke kan finde partitionerne. Sørg for at sætte 2 diske på hver IDE-kabel, og angiv den første disk som master og den anden som slave. Jeg er næsten 100% sikker på at det er problemet, jeg har nemlig selv rodet med det problem :) Ellers så prøv at ændre måden dine kabler er sat op på.
Avatar billede eagle124 Nybegynder
17. februar 2003 - 20:50 #8
jeg er sikker på de er jumpet rigtigt og jeg har også prøvet at skiftet kablerne ud
Avatar billede eagle124 Nybegynder
19. februar 2003 - 20:19 #9
jeg har nu gennemset alle steder der kan være fejl og jeg fandt ikke et eneste sted der var en fejl men til gengæld fik jeg nogle problemer med at tænde min computer, selv om der var strøm til bundkortet ville den ikke tænde så jeg tror fejlen ligger i mit kabinet da der er en avanceret printplade i fronten af den