Avatar billede redscorpion Nybegynder
17. februar 2003 - 19:30 Der er 3 kommentarer

DDR Ram.

Hej.

Jeg har lige fået ny ram blok.
512 MB Veritech pc2100 DDR266.
Og jeg har et bundkort der skulle værer kompatibel.
Det er et k7s5a AMD DURON Bunkort.

Men det kører ikke bedrer end  de 2 gange 128 pc 133 sdram.
Tvært om, mine spil harker meget værer end før.
Er der noget der skal stilles om i BIOS eller andet sted?
Eller er det bare istykker?
Jeg siger på forhånd tak.

Med venlig hilsen.
Glenn.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
17. februar 2003 - 19:31 #1
prøv en load defaults i BIOS.
Avatar billede madnielss Nybegynder
17. februar 2003 - 20:28 #2
Jeg er lidt itvivl, men på nogle bundkort kræver det at du har CPU'ens bushastighed på samme hastighed som du vil have rammene til at køre på. Hvis du ikke har muligheden for at justere på RAM-bussen, uden at du også justerer på CPU-bussen, så tror jeg desværre ikke at du kan køre den hastighed som rammene er beregnet til at køre på. Hvilken CPU har du?
F.eks. hvis du kører med en Duron på 133 mhz FSB, så vil dine ram også køre på 133 mhz, selvom de måske er beregnet til at køre f.eks. 266 mhz.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
19. februar 2003 - 23:25 #3
-> madnielss:
Duron processorer kører altid med FSB 100!
FSB på RAM skal være 133 MHz

FSB 133 = 266 MHz i DDR

Du har pille de gamle RAM ud, ikke? Man kan ikke køre med begge RAM-typer samtidigt.