Avatar billede karaffa Nybegynder
16. februar 2003 - 10:43 Der er 1 kommentar

Sb live 5.1 problem

hey jeg har lige formateret og nu har jeg et prob. for WinXp vil ikke genkende mit lydkort, sb live 5.1. Det virkede fint før formatering. Jeg har et Soltek mobo med onboard lyd, men de er slået fra. jeg har hentet de nyeste drivere, og win finder oxo kortet men kan ikke finde en driver der passer. Og selvom jeg installere driveren virker det stadig ikke !  FFS !! help !!!
Avatar billede madnielss Nybegynder
16. februar 2003 - 12:20 #1
Windows XP har da driveren til Soundblaster live indbygget, er du sikker på at du har slået onboard lyd helt fra? Der er nemlig 2 steder i BIOS du skal slå fra: Under CMOS Setup utility "OnChip Sound - disable" tag IKKE auto, og under Integrated peripherals - "Sound Blaster - disable".
Hvis det ikke virker, så prøv at tilføje hardwaren manuelt( husk først at fjerne alle de komponenter, som den har prøvet at installere ), og angiv stien til de drivere du har hentet ned.