Avatar billede tussen Nybegynder
15. februar 2003 - 00:06 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

seagate barracuda 80 giga v..???

Hej allesammen jeg har lige fået byttet min hd til den her 80 giga b..cuda 5 jeg havde en 4 før ..
spørgsmålet er jeg synes den har tendens til at klikke noget er det almindeligt med den nye 5er eller har jeg ået en dårlig jeg havde en 4 før den sagde intet...
Mvh tussen
Avatar billede tussen Nybegynder
15. februar 2003 - 00:07 #1
ups fået....
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2003 - 00:31 #2
Håber da ikke du har fået en dårlig...*lol
Avatar billede madnielss Nybegynder
15. februar 2003 - 09:06 #3
Desværre så kan man ind imellem godt være uheldig at få en disk som larmer en smule mere end disken-typen normalt gør. Men tit er det monteringen som kan forsage larmen. Man kan nemlig godt skrue harddisken for hårdt fast til kabinettet så vibrationerne fra harddisken forstærkes = larm. Prøv evt. at ændre monteringen. Hvis det er højfrekvente "klikke-lyde", så ville jeg måske prøve at få den byttet - man kan sagtens høre om lyden er normal eller ej.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2003 - 10:30 #4
Jeg har selv haft en maxtor som larmede ufatteligt - men jeg sendte den bare retur. fik en western dig. Mulighed..?
Avatar billede tussen Nybegynder
15. februar 2003 - 11:03 #5
den er monteret korrekt i mit kabinet så der er ingen problemer..
men den kommer meget pludseligt med nogle meget høje klikke lyde specielt når den skal loade men også lige pludselig hvis den står standby så tænder den af og klikker som om den er ved át dø men det ser ud til den virker ??????
skal den gøre det ????????????????????????????????????????????????????
den loader som den skal og den er ikke langsom ?????????????????????????
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 11:32 #6
Prøv at lægge nogle små stukker gummi imellem harddisk og kabinet og se om det ikke hjælper på dit problem hvis du ikke kan leve med de lyde som kommer fra harddisken ville jeg få den bytte til en ny.
Avatar billede tussen Nybegynder
16. februar 2003 - 00:06 #7
hmm er der nogen der ha misforstaået spørgsmålet .. den sidder fint i mit kabinet det er fra disken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
16. februar 2003 - 00:13 #8
prøv dette program fra Seagate (seatools) det kan finde de fejl evt. ville hved din harddisk du kan finde det på denne side:
http://www.seagate.com/support/seatools/index.html
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2003 - 00:15 #9
Er det bare fordi den starter og stopper?
Hvad er dine indstillinger for disken i -kontrolpanel- strømstyring?
Så skal de måske ændres
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. februar 2003 - 00:28 #10
Det er jo svært, at beskrive en lyd, men hvis du mener at "klikkene" lyder hidsigere, eller mærkelige, ville jeg prøve at teste disken. Nu ved jeg ikke hvor den er købt, men du kan evt. tage maskinen incl. harddisk til butikken, og bede dem lytte til den.

Du kan jo prøve PowerMax fra Maxtor - det er beregnet til det samme.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

JP
Avatar billede tussen Nybegynder
16. februar 2003 - 15:53 #11
tak til alle......