Avatar billede bh27 Nybegynder
12. februar 2003 - 17:24 Der er 3 kommentarer

Ac3-codec i Windows XP / Sp1

Luk annonce  Hey ..

Ved godt at der har været flere indlæg på dette, men jeg har stadigvæk ik løs mit problem.

Jeg køre Win Xp-pro med SP1 og media-player 9.0. Jeg anvender Bsplayer til afspilningen, med følgene codec installeret :

-- Audiofilter
-- ffdshow-20021213
-- divx_311alpha
-- lame_dshow
-- DivXPro503GAINBundle
-- Ac3-filter

Og stadigvæk siger Gspot at jeg mangler følgende to codec :

mpeglayer3 (mp3) (0x0055) ISO/MPEG
ac3 (0x2000) "Dolby Laboratories, Inc"

Hvilket gøre at i film med disse to typer codec, er lyder bagefter.
Jeg ved at det virker med WIndows 2000, med media player 7.01 og de samme codec som jeg har installeret. Så det må kunne lade sig gøre. Jeg har læst et sted at det er Media.player der laver balladen, kan man evt installere v.7.01 i stedet for ? Eller findes der et specielt codec som virker til XP og media-player 9.0..?
Jeg har prøvet ALT og er ved at blive lidt sindsyg, så jeg håber meget at der er nogen som kan hjælpe....!!
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 17:40 #1
få fat i Nimo codec pack og installer de to codecs - og KUN de to codecs, eller risikerer du at nimo fucker din com op... :)
mem hvis du KUN installerer de to virker det fint :)
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 17:40 #2
Avatar billede bentn Nybegynder
15. februar 2003 - 00:44 #3
ellers.- mpeglayer3
finder du her:
http://www.cuxfrank.de/seite06.html