Avatar billede ras2000 Nybegynder
02. november 2000 - 12:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fed skrift i sætning

Jeg skal bruge fed skrift midt i en sætning, i et længere tekstfelt i en rapport. Det kan man ikke bare. Er der nogen der har en nem løsning?
Avatar billede mrj615 Nybegynder
02. november 2000 - 12:38 #1
Prøv at skrive  <b>tekst</b> i tekstfetet når du skriver teksten ind.
/mrj
Avatar billede ras2000 Nybegynder
02. november 2000 - 12:41 #2
Nej, det virker ikke. Det er jo ikke html, det er en ganske almindelig acces rapport.
Avatar billede mrj615 Nybegynder
02. november 2000 - 12:42 #3
Øhhhh... nu gik jeg lige ud fra at du skulle bruge det til en website... men det ved jeg jo faktisk ikke om du skal :O/
/mrj
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
02. november 2000 - 12:45 #4
Det kun mulig med OLE-objekt, hvor du fx. kan vælge word eller notepad, men jeg har prøvet at bruge det.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
02. november 2000 - 12:45 #5
Nej, tro det eller lad være, man kan faktisk bruge databaser til andet. Det er dog sjovest i websites :). Men det her er et brev der skal skrives, og postes. Med frimærke! Hvor oldnordiskt!
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
02. november 2000 - 12:45 #6
+ aldrig
Avatar billede poulh Nybegynder
02. november 2000 - 12:48 #7
Er der noget der er bestemmende for hvornår den fede tekst skal begynde og stoppe
f.eks. fed efter et bestemt ord.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
02. november 2000 - 12:49 #8
Det har jeg, og jeg vil aldrig gøre det igen. For det første er det \"hjælp\" der er i programmet direkte forkert, derudover får den mindste skrivefejl sort røg til at komme op af maskinen. Det er gyngende grund at bevæge sig ud på. Imponerende at det skal være så svært at ændre skrifttypen på et enkelt ord i en sætning.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
02. november 2000 - 12:53 #9
Til poulh
Ja, det kan der sagtens være. Det er bare et ord, i en sætning. Det er ikke engang noget der kommer fra en post, det er ren tekst. Mit tekstfelt ser sådan her ud: bla bla bla \" & [info2] & \".
bla bla bla som <b>bla</b>.\" & osv. Det er det med <b> der skal være med fed.
Avatar billede horus Nybegynder
02. november 2000 - 13:04 #10
Den eneste mulighed du har - tror jeg - er at benytte et \"Rich Text Format\" control. Du bruger det istedet for en almindelig tekstboks, og i modsætning til den almindelige tekstboks har du mulighed for at formatere teksten. Både med andre farver, kursiv, fed, understreget osv.

Der findes ikke noget RTF control med access som standard men bla. FMS har lavet et.

Her er et link til FMS\'s RTF control. Der findes ganske givet andre.

http://www.fmsinc.com/products/memo/index.html

Du kan evt. selv prøve at søge om ikke der findes nogen på download.com

Horus
Avatar billede ras2000 Nybegynder
02. november 2000 - 13:09 #11
Jeg havde nu håbet på noget nemmere, men det lader til at det vil virke. Jeg er lidt i tvivl om hvad der sker når jeg flytter databasen over til ham der skal bruge dens maskine, men det står der nok noget om på linket du sendte mig. Tak skal du have!
Avatar billede horus Nybegynder
02. november 2000 - 13:14 #12
hej igen,

Du skal nok bare huske at flytte RTF controllen med og registrere den på hans maskine... så burde det virke...
Avatar billede ras2000 Nybegynder
02. november 2000 - 13:40 #13
Jep det så jeg mig til inde på siten. Der er dog stadig et \"lille\" problem, det er at udvidelsen koster 300 dollar. Det var heftige penge for at få tre bogstaver til at stå med fed skrift. Jeg tror jeg vælger at arbejde mig uden om det. Hvis det ikke kan lade sig gøre, må jeg lægge det ud på en server, og lave det som en web løsning.
Avatar billede horus Nybegynder
02. november 2000 - 14:09 #14
som sagt så findes der sikkert andre udgaver rundt omkring. Prøv at bruge lidt tid på at søge på nettet. Prøv at søge på Active X, RTF og lignende... håber du finder noget du kan bruge...