Avatar billede kjoller Nybegynder
08. februar 2003 - 12:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor vil den ikke indexere?

Sidste år flyttede jeg mit webhotel hjem til mig selv, nå nu jeg alligevellet har adsl så skal jeg jo lige så godt bruge det optimalt tænkte jeg.

Men nu er det efterhånden gået op for mig at jeg ikke længere er indekseret i søge maskiner feks. google.com hvilket jeg var før.

Et der et eller andet man skal slå til eller fra på en IIS 5.0 eller ligende, for at søgemaskinerene kan komme igennem til en?

Det er kjollers.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2003 - 13:06 #1
Nej det er der ikke, det kan være 2 ting, enten noget du gør på dine sider, der er blevet ulovligt i google nu, eller også er den IP adresse du bruger bannet fordi den tidligere har været brugt til noget snavs (f.eks. en porno hjemmeside, eller at den person der har haft den har brugt automatiserede botter til placeringskontrol og dermed landet sig selv i googles spamfiltre.

Prøv at post din URL, så kikker jeg lige på koden og ser om der skulle være noget åbentlyst. Hvis der intet er kan vi gå videre med næste skrit
Avatar billede kjoller Nybegynder
08. februar 2003 - 13:19 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2003 - 13:38 #3
Tjaaa jeg har kikket på koden og der er ingen store no nos, på den anden side bruger du flash, hvilket nogle af søgemaskinerne ikke kan lide og du har ikke ret meget tekst på dine sider.

Har du ændret designet og indholdet efter du flyttede dine sider hjem til dig selv ?
Avatar billede kjoller Nybegynder
08. februar 2003 - 15:11 #4
Ja, fra frames til no frames og så div tabel opsætninger.

Hvad er "no nos"?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2003 - 15:36 #5
no nos= ting der ikke er tilladt i søgemaskinerne.

Der er en del søgemaskiner der ikke bryder sig om frames, så det skulle virke modsat.

Havde dit gamle site meget mere indhold end det nye ? (Indhold = meget tekst)
Avatar billede kjoller Nybegynder
08. februar 2003 - 15:49 #6
Nej, det havde det sammen måske lidt mindre.

Det var også grunden til at jeg lavede det om fra frames til no frames, jeg havde en kollega der gik meget op i søgemaskiner.

Der er også derfor jeg undre mig om der kunne have noget at gøre med min IIS.
Avatar billede kjoller Nybegynder
08. februar 2003 - 16:18 #7
Det skal lige siges at jeg har et andet site liggende også og det er det sammen problem
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2003 - 16:34 #8
Jeg ville gøre følgende:

Start med at finde ud af hviske søgeord, der er relevante for dine sider. Prøv dette værktøj for at finde andre relevante kombinationer http://www.joyzone.dk/sw303.asp

Lav indhold, meget indhold, uden indhold går det ikke. Indhold er tekst og tag gerne udgangspunkt i dine søgeord. Lav gerne en indholdsside pr søgeord.

Link dit site sammen, alle sider bør have mindst tre links der peger på dem. En side der kun har et link der peger på sig er ikke vigtig. Gør også således at alle sider kan nås med max 3 klik med musen.

Skaf links til dit site. Især google bruger links til at beregne vigtigheden af dit site i forhold til søgeordene. Jo flere links der peger på dit site jo bedre. og links fra sites der handler om det samme som dit site gør er mere værd end links fra andre sites.

Optimer dine sider til de valgte søgeord.
Avatar billede sebbe89 Nybegynder
08. februar 2003 - 19:54 #9
Det er fordi du ikke har den samme server på den computer du har nu så du må nok vent noget tid før den kommer på igen den finder nemlig nok din hjemmeside en gang
Avatar billede demib Nybegynder
11. februar 2003 - 11:40 #10
Et andet problem kan være oppetid - det er en af de ting man køber når man har et hosted service. Hvis din computer er nede lige i de sekunder robotterne kommer forbi tror de at dit website er nedlagt.

Jeg ville nok sætte en overvågning i gang på serveren for at se om den er oppe stabilt.

Har du tjekket dine logfiler og set om der er nogle robotter der har besøgt sitet efter du flyttede det?
Avatar billede kjoller Nybegynder
11. februar 2003 - 13:19 #11
Nej, det har jeg slet ikke tænkt på, det vil jeg lige kigge på.
Avatar billede kjoller Nybegynder
11. februar 2003 - 13:24 #12
Hvilken log fil skal jeg kigge i og efter hvad?
Avatar billede demib Nybegynder
11. februar 2003 - 17:51 #13
Du skal have fat i dine webserver logs (som helst skal stilles til W3C Extended format - ellers får du ikke alle informationer med).

Du skal kigge efter de agentnavne som robotterne benytter (i agent-feltet i loggen). Google bruger f.eks. Googlebot som agentnavn på deres almindelige crawlere. Du kan finde en oversigt over de vigtigste her: http://searchenginewatch.com/webmasters/spiderchart.html
Avatar billede demib Nybegynder
11. februar 2003 - 17:54 #14
Sorry, jeg opdagede lige at det chart der anvendes på Search EngineWatch er lidt outdated. Spiderhunter.com har disse informationer, men sitet er desværre nede lige nu. Så prøv der senere...
Avatar billede kjoller Nybegynder
22. marts 2003 - 14:19 #15
Nu er ven indekseret, takker hvis I har haft en finger med i spillet :-)