Avatar billede yopede Nybegynder
06. februar 2003 - 23:14 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ping ryger i vejret...

Når jeg spiller battlefield1942 ligger mit ping normalt på 40-80 stykker. Men nu er det pludseligt begyndt at ryge i vejret (1023) når jeg har spillet et par minutter. Sådan skifter det lidt hele tiden indtil jeg går amok og disconnecter. Jeg har bredbåndsforbindelse så det burde jo være i orden.
specs: AMD 1800+, geforce3 200 64MB,  256 MB DDR RAM
Avatar billede yopede Nybegynder
06. februar 2003 - 23:16 #1
burde måske lige nævne at spillet altså har lørt perfekt engang...
Avatar billede dwal Nybegynder
06. februar 2003 - 23:27 #2
<lame joke> du kører vel stofanet så? </lame joke> ;p
Avatar billede yopede Nybegynder
06. februar 2003 - 23:30 #3
Nej jeg kører på et bynet hvor jeg deler 4Mbit med 2-300 andre
det er ingen joke. det er dybt alvorligt det her. kan ikke undvære bf. :-(
Avatar billede dwal Nybegynder
06. februar 2003 - 23:32 #4
Så vil din ping ryge i vejret hvis nu alle 200 andre suger af SAMME linie
Avatar billede dwal Nybegynder
06. februar 2003 - 23:32 #5
4mbit til 200 mennesker er sgu ikke meget :D
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. februar 2003 - 23:32 #6
en 4mbit med 2-300 andre .. så kan jeg sq godt forstå det lagger..
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. februar 2003 - 23:33 #7
jeg har en 2mbit til mig selv .. og jeg får oxo selv lag hvis jeg downloader ..

forestil dig hvis bare 30 af dem bruger nettet.
Avatar billede yopede Nybegynder
06. februar 2003 - 23:34 #8
i en lilleput-soveby som den jeg bor i kan du være helt sikker på at der ikke er mere end 20-30 stykker der er på ved denne tid. og de 4 Mbit jeg været nok førhen så hvorfor ikke nu???
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. februar 2003 - 23:34 #9
dwal... Jow det er faktisk meget.

Vi downer, i dagtimerne, med 100-150 Kb/sek
Og 200-250 i nattetimerne.

Der er intet i vejen med forbindelse

-Radiohead

PS: Yopede´s bror
Avatar billede dwal Nybegynder
06. februar 2003 - 23:34 #10
Der har du dit svar du, ka' du nok intet gøre ved med mindre du får din HELT egen forbindelse.
Avatar billede dwal Nybegynder
06. februar 2003 - 23:35 #11
radiohead > nej det er faktisk IKKE meget, 2-300 HUNDREDE folk på samme forbindelse? det giver sgu ikke mange kBps til hver enkelt!
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. februar 2003 - 23:36 #12
har i nogen bandwidth limit på .. eller kan komme helt op og downloade med 400Kbs ...

for hvis det er tilfældet så er der måske nogen der har fundet noget godt at downloade .. og så er det jo nok derfor.
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. februar 2003 - 23:41 #13
Jeg har faktisk også tit tænkt på, hvordan det kan køre så hurtigt. Men avg. 150 kb/sek er jo pænt meget.

Og Yopede siger jo at problemet er nyt! Der har aldrig været problemer førhen.

Desuden har jeg ikke problemet(på samme linie), så det MÅ derfor være lokalt.
Avatar billede dwal Nybegynder
06. februar 2003 - 23:43 #14
Også derfor jeg tror det er fordi linien bliver brugt.
Han siger det kommer og går, det er vel fordi folk omkring jer surfer / downloader ?
Hvis i har været heldige at bruge den i tider hvor der ikke er meget press på så er det da klart i ka' få en 150kBps, men downloader i på et tidspunkt hvor mange andre der deler jeres forb. også bruger den vil jeres rate ikke være nær så høj.
Avatar billede yopede Nybegynder
06. februar 2003 - 23:49 #15
dwal> tvivler påå at du har ret. I starten spillede jeg døgnet rundt, ugen ud uden at der var problemer. Og i starten var det faktisk kun på 2 Mbit.
Avatar billede dwal Nybegynder
06. februar 2003 - 23:52 #16
Jamen jeg vil ikke diskutere, er jeg sgu for træt til. I må tro mig eller lade være, men din ping styrter altså ikke op sådan uden grund vel? ka' vi vel begge blive enige om. og er der 2-3 HUNDREDE om samme forbindelse så er der sgu meget stor chance for at det er det.
Flere folk nu om dage får pc'ere til at surfe med.. tro det eller ej ;)
Avatar billede radiohead Nybegynder
06. februar 2003 - 23:54 #17
som sagt her jeg IKKE problemet!!
Avatar billede dwal Nybegynder
07. februar 2003 - 00:00 #18
jamen der er ikke andre programmer der suger af rescourcerne / forbindelsen så?
Avatar billede dwal Nybegynder
07. februar 2003 - 00:01 #19
Nye programmer der lige er blevet installeret? programmer der som regl kører med spyware ?
Avatar billede yopede Nybegynder
07. februar 2003 - 00:04 #20
jeg har alt lukket når jeg spiller.
Avatar billede dwal Nybegynder
07. februar 2003 - 00:10 #21
Installerer man f.eks kazaa, så får man spyware med, og det kører normalt selvom programmerne er lukket.

Bare lige for en sikkerheds skyld burde du hente et "anti"-spyware program ot chekke: http://security.kolla.de/
Avatar billede yopede Nybegynder
07. februar 2003 - 00:17 #22
dwal> smid et svar. vi kommer nok ikke tættere på en løsning. Takker for forslagene...
Avatar billede dwal Nybegynder
07. februar 2003 - 00:35 #23
Ingen spyware?
Avatar billede yopede Nybegynder
07. februar 2003 - 02:19 #24
nope. nada...