Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 12:54 Der er 7 kommentarer

kan ikke vedhæfte foto

Så må jeg bede de kloge hoveder her om hjælp igen.
Når jeg forsøger at vedhæfte et billede til en meddelelse -både Hotmail og Outlook kan det ikke lade sige gøre, jeg får meddelelsen: "Siden kan ikke vises". Nogen her der har et bud? På forhånd tak, mvh.

Knud
Avatar billede sthen Nybegynder
04. februar 2003 - 13:10 #1
Et gæt.

Hvis du f.eks. har dit foto liggende i *.jpg format (lad os kalde det foto.jpg) så KAN det være at det rent faktisk er gemt som foto.JPG (altså med store bogstaver i filbetegnelsen. Hvis dette er tilfælde, så se om du kan få det ændret til små bogstaver.

Jeg ved at det ofte er vanskeligt at foretage denne manøvre, men den kan klares i de fleste ftp-programmer.
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 16:45 #2
Har lige prøvet min Hotmail uden problemer.
Prøv at give en step by step udgave af hvad du gør.
Der kan være noget du har overset.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 16:49 #3
Jeg har ikke haft problemer med at vedhæfte pics før for ca. 3 uger siden.
Jeg gør følgende: Når mailen er skrevet trykker jeg "vedhæft" og går i gennemse og klikker mig frem til det rette, men det vil bare ikke lykkes; det der tidligere gik så let - ski..-irriterende.
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 18:20 #4
På hotmailen...
husker du at klikke på attach efter du har brugt gennemse?
Så står der hvor står og hvlike format samt billedets navn der er vedhæftet.
Klik så ok.

vedr. Outlook prøv at checke dine indstillginger igennem,- isært under afsendelse.

Lyder underligt....
04. februar 2003 - 18:26 #5
Kan det være fordi du har opbrugt din plads hos HotMail. Prøv evt at slette nogle gamle mails.
Avatar billede bentn Nybegynder
04. februar 2003 - 21:13 #6
Har søgt på nettet on lign problem, og det eneste jeg fandt lyder således:
(vedr. Outlook)

Hvis du ikke kan vælge kommandoen Billede, skal du sørge for, at HTML-formatering er aktiveret, ved at klikke på menuen Formater i meddelelsesvinduet og derefter klikke på HTML. Der vises en sort prik ved siden af kommandoen, når den er valgt.

Hvis modtagerne af meddelelsen ikke kan se de indsatte billeder, skal du klikke på Indstillinger i menuen Funktioner. Klik på fanen Send, klik på Indstillinger for HTML, og sørg for, at indstillingen Send billeder med meddelelser er markeret. Send derefter meddelelsen igen.

Ellers ved jeg ikke.
Avatar billede dosmer Nybegynder
08. juli 2003 - 18:12 #7
"Siden kan ikke vises"?? Den besked har jeg godt nok aldrig fået i Outlook! Men derimod tit i Internet Explorer! Hvordan gør du??