Avatar billede filip_j Nybegynder
31. januar 2003 - 19:09 Der er 4 kommentarer

Jeg kan ikke finde computere på netværket ned andre styresystemer

Hvorfor kan jeg ikke finde andre computere på netværket end dem som kører windoes xp? Det er lige meget hvilken xp de kører med. Jeg kører selv med xp home.
Avatar billede lobster Nybegynder
31. januar 2003 - 19:38 #1
Har du en router på dit netværk som deler ip ud?
Avatar billede lobster Nybegynder
31. januar 2003 - 19:57 #2
men hvis det ikke er tilfældet, og du ikke har en router på, så prøv at gå ind og tildel de enkelte maskiner deres egen ip adresse :

Gå ind i TCP/IP indstillinger og tjeck at at det er installeret (TCP/IP). Hvis det er og det stadig væk ikke virker, kan du så tildele dine egne ip'er f.eks 168.192.5 på den ene maskine og 168.192.6 på en af de andre maskiner o.s.v
Avatar billede onki Nybegynder
01. februar 2003 - 00:18 #3
De skal alle være i samme WORKGROUP xp er blevet så fordansket at man har valgt at kalde gruppen for ARBEJDSGRUPPE

Hvis du sætter dem alle til WORKGROUP tror jeg problemet er løst. De skal også alle have samme undermaske 255.255.255.0
Avatar billede filip_j Nybegynder
08. februar 2003 - 01:26 #4
Men problemet er at vi også skal kunne være på internetttet. Og det kan vi ikke hvis vi ændrer vores ip adresse.