Avatar billede memento_mori Nybegynder
31. januar 2003 - 09:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få mine frames til at samarbejde

Jeg er i gang med en skole opgave hvor der skal laves en hjemmeside.
Jeg har tre lodrette rammer, og et billede jeg har delt op i tre for at få en samlet baggrund der er ens, derefter er de sat ind i hver sin frame, mit problem er nu at jeg gerne via css vil have billederne til at strække sig kan det lade sig gøre?????
hvis ja hvordan????
Avatar billede cdc Novice
31. januar 2003 - 09:29 #1
Hvorfor ikke legge det som bg på siden med css og placere dem på den måde
Avatar billede memento_mori Nybegynder
31. januar 2003 - 09:33 #2
det er det jeg har gjort men når jeg forstøre siden op i fuld størelse er billederne skilt fra hinanden, så jeg håbede på at der fandtes en eller anden form for stræk-linie man kunne indsætte.
Avatar billede cdc Novice
31. januar 2003 - 09:38 #3
Billederne bliver jo ikke så pene på den måde. Når man bruger billeder som bg på den måde, skal man køre med fast ramme str. i px.
Avatar billede memento_mori Nybegynder
31. januar 2003 - 09:44 #4
hvordan gør jeg det??????
Avatar billede di8leva Nybegynder
31. januar 2003 - 09:49 #5
jag vid ikke hvordan men jag menar att du kan placera din baggrund på en index-side, og sedan placera dina frame's over denna side, men med bgcolor="transparent" eller noget lignande. Då kommer din billed alltid att sitta ihop

der er sikkert nogen anden ekspert herude der kan forklara det bædre =)
Avatar billede cdc Novice
31. januar 2003 - 09:51 #6
Så skal man bruge iframes og ikke frames for at den fungerer, her et eks:
http://hjem.get2net.dk/arntsen/eksperten/iframe/iframe.htm

/cdc
Avatar billede di8leva Nybegynder
31. januar 2003 - 09:53 #7
cdc >> precis det jag tænkte på =)
Avatar billede cdc Novice
31. januar 2003 - 09:53 #8
Men problemet her er jo hvis man laver den til 800x600 og andre i 1024 feks. skal se den, så for man problemer med placering af bg.
Jeg har set den med at strække bg et sted, så man kan det, men husker ikke hvor, men det så ikke godt ud....
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2003 - 19:05 #9
<ole>

Man kan ikke strække et baggrundsbillede med CSS. Så skal du ud i at bygge siden i flere lag, men det lyder alt i alt ikke som en god løsning.

/mvh
</bole>
Avatar billede memento_mori Nybegynder
03. februar 2003 - 10:33 #10
Tak for hjælpen....
jeg prøver dit iframes /cdc
Avatar billede cdc Novice
03. februar 2003 - 10:35 #11
Skriv her hvis du har problemer, og så svarer jeg også lige :o)