Avatar billede miraculix Nybegynder
29. januar 2003 - 10:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Caching Nameserver: Får først svar i andet forsøg

Hej eksperter

Jeg har opsat en chaching nameserver på en linux box på vores interne net.

I det store og hele virker den fint, men ind imellem når jeg forsøger at åbne en side i min browser får jeg en "server not found or DNS error".

Jeg tror umiddelbart det er når jeg forsøger at åbne en side på et hostnavn/domæne som ikke er cached i nameserveren, og der samtidig er trafik på vores linie, så det tager lidt tid for nameserveren at finde domænet.

Hvis jeg venter lidt og forsøger igen, kommer siden frem.

(Som om at nu har min lokale nameserver fået svar og så kan win-klienten også få det).

Er der noget jeg kan gøre (helst i opsætningen af nameserveren naturligvis) for at win-klienten (browseren) har lidt mere tålmodighed, eller at nameserveren ikke "slipper taget" i klienten.

/Mvh
Avatar billede miraculix Nybegynder
29. januar 2003 - 22:48 #1
Jeg flytter sprgsml til linux gruppen i anledning af de mange svar...
Avatar billede miraculix Nybegynder
29. januar 2003 - 22:52 #2
spørgsmål flyttet til:
http://www.eksperten.dk/spm/311258