Avatar billede jens Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Kan man få Microsoft Access til Mac

Hej

Kan man købe Microsoft Access til MAC ? og hvis ja, kører det så på samme måde som det kendes fra PC.

Hilsen
Jens
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 15:42 #1
Ja . man kan godt få MS ofice 97 til Mac. Og det skulle gerne havde en støre lighed med den version man kender fra PC\'en.
Avatar billede egonspock Seniormester
31. oktober 2000 - 23:51 #2
Svaret er et klart nej, da Office 2001 som det hedder til Mac, kun inkluderer Word, Excel og PowerPoint(samt Entourage, som er en PIM ligesom Outlook). I Office 2001 bruges Excel som database, og er efter sigende en leg at bruge til det formål.

Access er i øvrigt heller ikke en del af standardudgaven af MS Office 97, det kræver at du har Pro-udgaven, som vist er en smule dyrere.

Afhængig af din opgave, Jens, findes der andre, mindst ligeså gode programmer, Filemaker Pro er et af dem.

Office til Mac er i øvrigt klart at foretrække fremfor Office til PC, da det opfører sig væsentligt mere intelligent ;-)
Avatar billede grinebidder Nybegynder
06. november 2000 - 16:40 #3
Der er ikke noget, der hedder Office 97 til Mac. Det hedder Office 98, og Access var heller ikke med der.

Men en Windoze-version af Access kan køres gennem fx Virtual PC (hvis det er at foretrække).
Avatar billede jens Nybegynder
06. november 2000 - 19:38 #4
Virtual PC ?? hvor kan man købe det ?

Deler lige point ud til jeg alle sammen, okey?

- Jens
Avatar billede egonspock Seniormester
06. november 2000 - 20:30 #5
prøv www.macstore.dk eller direkte hos Connectix, www.connectix.com, de burde begge have det.
Avatar billede egonspock Seniormester
06. november 2000 - 20:32 #6
øh, Grinebidder, man kan da ikke længere købe Office 98: nu hedder det da Office 2001!  ;-)