Avatar billede appel Novice
18. januar 2003 - 00:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fading af clip og brug af grafik i premiere

Hej derude!

Er der nogen der kan svare mig på hvordan jeg ganske enkelt fader ind fra sort skærm til mit videoclip?

Og i samme forbindelse fortælle hvordan jeg inkludere et logo i min film som altid er placeret i nederste venstrehjørne?

på forhånd tak!
Avatar billede appel Novice
18. januar 2003 - 00:15 #1
Måske det lige skulle understreges at det er i Adobe Premiere 6.0 at jeg vil redigere mine film...
Avatar billede henninga Novice
18. januar 2003 - 02:28 #2
Du skal importere dine klip til projektvinduet.
Hvis du har valgt A/B redigering har du 2 video spor som hedder 1A og 1B og derimellem har du et spor der hedder Transition.
Så trækker du dit klip ned på spor 1A.
Derefter går du over i paletten med Transitions og vælger den gruppe der hedder Dissolves. Her vælger du Cross Disolve, tager fat i den og trækker den ned på Transitions sporet i starten af klippet.
Hvis din baggrund ikke er sort til at starte med kan du lægge en sort "Måtte" ind i spor 1B under disolve'n. Det gør du ved at gå op i menuen og vælge Files>New>Black Matte.
Håber det hjælper dig i gang.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
18. januar 2003 - 02:34 #3
Og et Logo kan du sætte ind som en Tittel.
Gå op i menuen File>New>Title og lav dit logo, som det nu skal se ud.
Når den er færdig og du har gemt den kommer du tilbage til Premiere.
Så trækker du dit logo ned på videospor 2 (eller højere) så det ligger oven over din film og tager fat i kanten på den så du kan trække den ud lige så lang den skal være.

Hvis du ikke har valgt A/B redigering kan du vælge det under menuen Windows>Workspace>A/B editing.

HenningA
Avatar billede appel Novice
18. januar 2003 - 11:45 #4
Det var lige hvad jeg var ude efter! Tak for det