Avatar billede silveruno Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

? cookies ?

Hvor mange cookies kan man lave på en hjemmeside, er det 30 eller 80, jeg har fundet disse to tal, men ved ikke hvilket som er det rigtige.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:32 #1
Hvor mange ??
Du kan vel lave ligeså mange du gider ?

Hvis ikke lytter jeg lige med..
Avatar billede powell Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:47 #2
Jeg vil give tdaugaard ret, så længe cookien bruges til at give serveren besked på at en bruger er vendt tilbage, så må man da velk kunne lave lige så mange som man orker.

http://home.netscape.com/newsref/std/cookie_spec.html
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:52 #3
Mente nok .. det ville da være underligt med en begrænsning.
Men siden jeg havde ret vil jeg da lige ha\' en bid af kagen, hvis ellers silveruno kan bruge det til noget ..
Avatar billede powell Nybegynder
27. oktober 2000 - 11:56 #4
Man kunne jo også spørge sig selv, hvordan skulle eksperten her, klare kun 30 eller 80 af de folk som er for dovne til at skrive deres login navn og kode hvergang? Jeg tror der er flere der bruger den mulighed med at lade sig koble på, så snart man havner på siden.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:00 #5
<< powell >>

Nej, nej .. han mener (tror jeg!) hvor mange cookies man kan skrive fra een hjemmeside til den SAMME computer. Ikke til forskellige, men det skulle være underligt om der var en begrænsning alligevel ..
Avatar billede powell Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:03 #6
Principet er vel det samme...
Avatar billede doeleman Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:04 #7
Du kan kun sende 30 cookies til hver bruger og en bruger kan max. have 300 cookies liggende (de ældste bliver slettet først).
Avatar billede powell Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:08 #8
doeleman -> Du kender vel ikke tilfædig grunden til dette, altså de 30 cookies?
Avatar billede doeleman Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:10 #9
Undskyld 20 cookies:
There are limitations on the number of cookies that a client can store at any one time. This is a specification of the minimum number of cookies that a client should be prepared to receive and store.
300 total cookies
4 kilobytes per cookie, where the name and the OPAQUE_STRING combine to form the 4 kilobyte limit.
20 cookies per server or domain. (note that completely specified hosts and domains are treated as separate entities and have a 20 cookie limitation for each, not combined)
Servers should not expect clients to be able to exceed these limits. When the 300 cookie limit or the 20 cookie per server limit is exceeded, clients should delete the least recently used cookie. When a cookie larger than 4 kilobytes is encountered the cookie should be trimmed to fit, but the name should remain intact as long as it is less than 4 kilobytes.
http://www.netscape.com/newsref/std/cookie_spec.html
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:10 #10
<< doeleman >>

Kan man kun have 300 cookies ?? Hvor plat ... men så mange for man vel dårligt brug for anyway.
Hvor mange \"enheder\"/\"units\" kan en cookes så indeholde ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2000 - 12:11 #11
Grunden til begræsningerne siger vel sig selv: en website skal ikke have lov
til uhindret at fylde brugerens harddisk op, og/eller slette andre cookies. Brug
én cookie, med et ID, og læg resten af informationerne i en DB på serveren.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:12 #12
Det var vist svar nok ;)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:14 #13
<< erikjakobsen >>

Jeg synes du foreslår den med et ID + DB hver gang, men den er jo altså ikke HELT anvendelig i hvert tilfælde. F.eks. hvis man bruger en cookie istedet for Sessions, og hvis nu man kører med en Access DB og der er bare en smule over en 3-7 brugere samtidigt SÅ går det langsomt!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2000 - 12:20 #14
Joh, men så er det måske ikke Access du skal bruge ;-)
Avatar billede doeleman Nybegynder
27. oktober 2000 - 12:45 #15
tdaugaard >>
En cookie kan indeholde 4kb tekst

Se evt. http://www.ozemail.com.au/~dcrombie/cookie1.html