Avatar billede shagwell Nybegynder
12. januar 2003 - 12:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kernel update

Hej alle sammen:

Hvordan for jeg min FreeBSD 4.7 I386 til at være I585 eller optimeret til min Duron cpu med via chipset.

Kan jeg ikke opdatere dette?

Har set på:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/kernelconfig.html

Men det ser sku for sygt ud, noget der har det forkortet ned :D
Avatar billede skwat Praktikant
12. januar 2003 - 13:08 #1
øhhh.. har du hekt fod på hvad det er du spørger om?

Jeg er overbevist om at en duron også er en i386, der er ikke noget der hedder i585.
Avatar billede shagwell Nybegynder
12. januar 2003 - 16:16 #2
Taste fejl 586 :d eller en 686
Avatar billede shagwell Nybegynder
12. januar 2003 - 16:16 #3
Dette står på deres side:
    cpu          I386_CPU
    cpu          I486_CPU
    cpu          I586_CPU
    cpu          I686_CPU
Avatar billede skwat Praktikant
12. januar 2003 - 16:43 #4
ok, du spørge i virkelighedden hvordan man laver en ny kerne.

cd /usr/src/sys/i386/conf
cp GENERIC MinEgenKerne
vi MinEgenKerne
(Redigere den ting du nu gerne vil)

/usr/sbin/config MinEgenKerne
cd ../../compile/MinEgenKerne
make depend
make
make install

Thats it
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. februar 2003 - 22:24 #5
shagwell den nemmest måde at se hvilken cpu du skal vælge at compile med din kernel er at skrive dmesg og kigge hvilken en den bruger nu.

feks står der CPU: AMD Athlon(tm) processor (1200.05-MHz 686-class CPU) på min .. så har jeg sat cpu til cpu          I686_CPU

du skal ikke compile andre med da de fylder betydeligt.