Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2003 - 19:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Helt ny pc vil ikke installere XP

Den vil gerne installere 98se. her er lidt om pc'en:
MSI KT2 Ultra2 bundkort.
Athlon XP 2600+
256MB PC2700 Sitech DDR ram
80 GB Seagate 7200rpm
128MB GeForce4

Når man begynder at installere den kommer den til hvor man ville have gjordt hvis man brugte de 4 startdisketter. Nogen der har et bud på hvad der kan være galt??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. januar 2003 - 19:48 #1
nu ved jeg ikke hvad det er for nogle disketter du mener, men:

prøv at loade defaults i BIOS og prøv så at installere igen.
Avatar billede martin87 Nybegynder
10. januar 2003 - 19:48 #2
man kan installere Windows 98 først..det har eg gjort
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2003 - 19:51 #3
nej men det var bare noget til samligne med metal hansen
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2003 - 19:53 #4
og vi har prøvt at resette den. Men det sjove ved denne pc er at bunkortet kun understøtter fra 800-1800Mhz, da de skovler har sendt det forkerte bundkort til min ven. skulle have været et MSI K/T Ultra 2, kan det være problemmet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. januar 2003 - 19:56 #5
næppe. så ville den næppe ha startet op.
typisk når man kan installere 98, men ikke xp er det pga. en indstilling i bios el. ram problem.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
10. januar 2003 - 19:59 #6
Hvad er det lige der sker hvis du prøver og installere det som man skal.

Hvor er pc'en købt
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2003 - 20:00 #7
har set forkert om bundkortet da vi bestilte stod det at det var et K7T Ultra2, men det han fik var et KT2 Ultra2 i manualen står der at den kan tage fra 800-1800MHZ men på msi hjemmeside står der at den kan tager mere en 2700+.
eller mener i overhovet ikke at det kan spille rolle??
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2003 - 20:02 #8
når man begynder at installere starter den med at loade nogle drivere osv. så kommer der sort skærm og så kommer der blå skærm. inden den kommer hen til hvor man skal trykke enter for at installere, F3 for at reparere osv.
længer kommer den ikke.
Avatar billede iob4000 Nybegynder
10. januar 2003 - 20:05 #9
Er det ikke fordi din HD kører på en controller der skal bruge en driver, og at XP derfor ikke kan se HDèn? I så fald skal du trykke F6 i starten af installationen og installere driveren.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
10. januar 2003 - 20:08 #10
HD kører på controller hvad mener du med det alle HD kører på controllere, Den sider med Ide kabel på bundkortet, og den kan godt finde den i opstarten.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
13. januar 2003 - 11:03 #11
ups kom til at trykke forkert jeg fik det ikke l'st sender den tilbage da jeg vil have et bundkort der kan tage de GHz. saa maa de se at faa den testet ordenligt igennem