Avatar billede ostehamster Nybegynder
10. januar 2003 - 18:11 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Lidt DNS problemer med Mail Toaster

Hejsa

Jeg sidder her og er ved at installere mail toaster, og jeg har et mindre problem. Der står at: mysql -u vpopmail -h db.example.com -p (get this working before you continue)

Det kan jeg bare ikke. Det virker fint hvis jeg skriver localhost, istedet for db.(mit domæne). Hvordan laver jeg sådan en "lokal" dns ting, så det kommer til at virke?

mvh
Christoffer
Avatar billede dank Nybegynder
10. januar 2003 - 18:22 #1
ikke at jeg overhovedet forstår hvad det er du prøver på, men du kan jo sætte en entry ind i /etc/hosts

f.eks.

db.whatever.com 80.192.222.333

er det det du mener?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. januar 2003 - 18:28 #2
Hvad er en mail toaster?
Er det ligesom en mailserver, blot med den forskel at den videresender sprøde mails?
Avatar billede signout Nybegynder
10. januar 2003 - 18:30 #3
Du kan fint bruger localhost som navn hvis du bare skriver i mailtoasters config fil at dne ligger der.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
10. januar 2003 - 18:34 #4
signout > hvor finder jeg den fil?
Avatar billede signout Nybegynder
10. januar 2003 - 18:38 #5
Det står nok i dokumentationen hvis du ser efter
Avatar billede dank Nybegynder
10. januar 2003 - 18:39 #6
jeg forslår du giver og et link til den toturial som er kigger på.. umuligt at se det uden den rette sammenhøng
Avatar billede dank Nybegynder
10. januar 2003 - 18:41 #7
darkstar > mailtoaster er en række programmer. pop3/smtp/webmail/mailadmin o.s.v.. tilsammen udgør de en "klappesammen mad=toast"

En række lag lagt ovenpå hindanden der udgør en samlet enhed=toaster

got it?
Avatar billede ostehamster Nybegynder
10. januar 2003 - 18:41 #8
http://matt.simerson.net/computing/mail/toaster/

men jeg tror jeg har fundet ud af det. Det var fordi vpopmail burde logge på med vpopmail@domain, men den loggede på med root@localhost, og det havde den ikke adgang til
Avatar billede dank Nybegynder
10. januar 2003 - 18:42 #9
ok
Avatar billede ostehamster Nybegynder
10. januar 2003 - 18:44 #10
holder lige spørgsmålet åben, idet der sikkert også er en anden fejl :)
Avatar billede dank Nybegynder
10. januar 2003 - 18:51 #11
så luk dette og giv os ikke point, og åbn en ny tråd.
Avatar billede signout Nybegynder
10. januar 2003 - 18:53 #12
Og prøv selv at løse det inden du spørger :)
hvis du bruger bare en halv time på det har du sikkert alligevel selv fundet løsningen, og er blevet bedre til at hjælpe dig selv :)
Avatar billede dank Nybegynder
11. januar 2003 - 17:07 #13
nå tak for point, det havde du dog ikke behøvet :) Men så må vi jo være ekstra op på mærkerne, hvis du opretter et nyt spørgsmål :o)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
11. januar 2003 - 17:13 #14
jeg er ved at give op

nu har jeg installeret toaster ca. 5 gange idag, og det virker bare ikke

der er ikke noget SSL til apache, pop3, imap osv. virker ikke, og den kan ikke modtage mails udefra :(

så lige nu leder jeg google tynd for at finde en anden løsning :(
Avatar billede dank Nybegynder
11. januar 2003 - 17:15 #15
av.. det bliver svært.. det er jo stort set det hele der ikke virker :(
Avatar billede ostehamster Nybegynder
11. januar 2003 - 17:16 #16
altså med mail user@host kommer der en mail under vpopmail, og /cgi-bin/qmailadmin/ virker, og jeg kan oprette brugere osv.
Avatar billede ostehamster Nybegynder
11. januar 2003 - 18:47 #17
SLÅ mig lige

jeg har en router, som kun har port 80 åben :)

Hvilke porte skal jeg åben, for at det hele virker?
Avatar billede dank Nybegynder
11. januar 2003 - 21:27 #18
25+110 skal forwardes til din mailserver
Avatar billede ostehamster Nybegynder
11. januar 2003 - 22:53 #19
hvad med imap?
Avatar billede dank Nybegynder
11. januar 2003 - 23:30 #20
Avatar billede ostehamster Nybegynder
11. januar 2003 - 23:35 #21
oki, så prøver jeg lige igen

takker