Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 21:44 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Skærm reagere ikke ved opstart!

Jeg har lige flyttet en masse grej over på et andet bundkort og uden held har jeg forsøgt at starte den op, skærmen tænder ikke - jeg har prøvet et andet skærmkort, med samme resultat.

Nogen forslag?
Avatar billede webcreator Nybegynder
07. januar 2003 - 21:48 #1
Jeg har selv haft samme problem. Dengang var jeg kommet til at berøre grafikkortet mens jeg pillede ved harddisken. Det resulterede i, at ram og cpu futtede af.
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 21:48 #2
...en anden skærm er også lige testet.
Avatar billede scb Praktikant
07. januar 2003 - 21:48 #3
Tag alt fra, på nær skærm, cpu og ram, hvis den så starter, så tilkoble en enhed af gangen.
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 21:50 #4
Nu havde jeg slukket for alt strøm, så jeg kan ikke se at det skulle være det....men tak for gyset! :)
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 21:51 #5
scb:
Tak, jeg prøver lige.
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 22:04 #6
Der sker ingenting, den flimrer lidt....jeg har rodet lidt med de der ledninger der hedder restsw, pwrsw, hddled og pwrled - men det kan vel ikke have noget med skærmen at gøre?
Avatar billede scb Praktikant
07. januar 2003 - 22:07 #7
Den kan sagtens virke uden restsw, pwrled, og hddled.
Starter cpu blæseren ?
Kommer der bip fra den indbyggede højttaler ?
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 22:09 #8
Ja, blæseren starter fint, men der kommer ingen lyd.
Avatar billede scb Praktikant
07. januar 2003 - 22:12 #9
Tja.. Passer bundkort og grafikkortet sammen.
Hvad er det for en cpu, bundkort, og grafikkort ?
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 22:19 #10
CPU: AMD 1400 MHZ
MB: K7S5A ATX    Socket A / SiS735 / 5PCI-1AMR-1AGP / IDE100 / Audio / LAN
GK: GFORCE2 og 3
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 22:20 #11
Den har kørt fint, men efter at jeg har flyttet grejet over i et andet kabinet, virker den bare ikke.
Avatar billede scb Praktikant
07. januar 2003 - 22:29 #12
Så er det ikke nemt længere..
Prøv at tage ledningen der hedder restsw fra, hvis denne skulle være kortsluttet vil den resette heletiden.
Avatar billede scb Praktikant
07. januar 2003 - 22:30 #13
Eller det kunne være strømforsyningen, hvad hvis du kobler den gamle strømforsyning på.
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 22:45 #14
Jeg prøver den gamle strømforsyning...
Avatar billede vlklng Nybegynder
07. januar 2003 - 23:53 #15
Argh!!!
Den vil heller ikke med den anden strømforsyning.
Jeg har sat ledningerne sådan som det er beskrevet i manualen til bundkortet, men den reagere ikke når jeg trykker reset eller på power knappen, jeg skal slukke på kontakten før den lukker ..
Avatar billede vlklng Nybegynder
08. januar 2003 - 00:22 #16
Ok, nu er der kommet lidt mere liv i den - skærmen virker stwadig ikke, men den bipper en masse gange.
Jeg tog en blok 256 ram ud og så skete der noget, kan det hjælpe lidt???
Avatar billede kamazo Nybegynder
08. januar 2003 - 07:22 #17
Prøv at tjekke om rammene sidder ordenligt i. Det plejer at være sådan noget.
Avatar billede vlklng Nybegynder
08. januar 2003 - 12:01 #18
Nu har jeg prøvet en helt anden type ram (SD) men den bipper stadig, jeg har pillet alle ram blokke ud og så siger den ingenting, men der er stadig ikke noget skærm billede - nu hvor alle rammene er pillet ud så reagere den heller ikke på power og reset switchen, men det gjorde den med blokkene i????
Avatar billede scb Praktikant
08. januar 2003 - 12:04 #19
Der er vel ikke noget der kortslutter der hvor du har skruet bundkortet fast i det nye kabinet.
Men det lyder som om der er gået noget i stykker.
Prøv evt at flytte det tilbage i det gamle kabinet.
-SCB
Avatar billede vlklng Nybegynder
08. januar 2003 - 12:08 #20
Nå der er du, jeg har siddet til klokken 2 i nat og ventet på dig! ;)
Jeg prøver og bytte om på kabinettet igen....
Avatar billede scb Praktikant
08. januar 2003 - 12:21 #21
Ohh.. Det var hunden der lige skulle luftes.
Avatar billede vlklng Nybegynder
08. januar 2003 - 12:32 #22
Så er det skiftet og stadig det samme...den kommer med de hersens bips:

først 2 korte derefter 8 hurtige bip.
Så er der en pause på 5-10 sekunder og
så kommer der 2 korte og 1 enkelt.
Avatar billede scb Praktikant
08. januar 2003 - 12:39 #23
Ud fra bippene kan man aflæse en fejlbesked, der har af og til her på eksperten været komplette lister over disse.
Avatar billede vlklng Nybegynder
08. januar 2003 - 12:52 #24
Det bliver nok desværre et nyt bundkort der bliver løsningen, men tak for den gode vilje.
Lukker.