Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. januar 2003 - 18:29 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Redigering af film ?

Hej alle !...

Jeg vil først ønske alle et godt nytår !

Og så til mit spørgsmål..

Jeg har nogen film som jeg har fra nogen bryllupper, hvor jeg har filmet en hel masse ca. 4 timer... Det jeg så skal nu er at sætte dem alle sammen, med musik i baggrunden, og nogen flotte effekter såsom hjerter o.s.v

jeg har dette Digitale Video Camera-->> Sony DCR-TRV 30 hvis det er nødvendigt ;).

Hvad koster såndan et DV kabel ?..

Og hvilket program ville i anbefale jeg skulle bruge?

På forhånd tak

Suran

P.S Point gives kun til det "perfekte" svar;) !
Avatar billede fixxxer Nybegynder
01. januar 2003 - 18:40 #1
Bliver liiige nødt til at stille nogle spørgsmål tilbage igen :)

Dit digtale kamera, er der mulighed for tilslutning som det er, til overføre videoerne? Kan kun forstille mig at du skal ud og invistere i et DV-capture kort, for at få videoerne ind i pcen.

Vil du ha materialet ud på bånd igen? Eks. VHS

Når du har svaret så har jeg nogle gode råd :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. januar 2003 - 19:01 #2
Nej det er der ikke, jeg har sådan en ledning som fuldte med da jeg købte den, men det er kun til overførsel af billeder fra memory kortet, men jeghar ikke et DV kabel, men det er det jeg skal ud at invistere i eller ?... Der er både DVin og DV out på mit camera, men jeg synes det er latterligt at den ledning ikke følger med når jeg har givet så meget for den !!..

nej det skal ikke ud på bund, men ned på en CD i VCD format ...

Suran :o)
Avatar billede henninga Novice
01. januar 2003 - 20:43 #3
Køb dig et Pinnacle Studio DV kort med program og kabel inkluderet.
Kortet er et FireWire som bruges til at køre Video ind og ud af computeren. Programmet bruger du til at styre det hele med og derefter "klippe" i videoen og til sidst gemme det færdige resultat klar til at brænde på en Video-CD med dit brænderprogram.
Alt i een pakke til omkring 800,- Kr.

Godt Nytår
HenningA
Avatar billede tusa Nybegynder
01. januar 2003 - 20:55 #4
Hejsa Suran.

Hvis du vil have noget billigt men godt, så kig efter pinnacle produkter, de laver både broadcast og consumer udstyr.
Deres consumer udstyr er ikke så ringe endda, og der medfølger capture kort til pc'en samt redigerings software - så er de endda ikke så dyre.
Eks. http://www.pinnaclesys.com

Jeg ved ikke om det er et firewire kabel som du skal bruge, men de er ikke så forfærdeligt dyre (hvis det er dem), hos Brinck elektronik kan de fås fra 99,- kr http://www.brinck.dk/comput1.asp#fire

Mvh Tue.
Avatar billede tusa Nybegynder
01. januar 2003 - 20:56 #5
P.S. eftersom du både har DV in/out har du jo mulighed for at lagre den færdig film på dine DV bånd, i digital kvalitet, men delvfølgelig kan du også lægge dem på VCD, DVD eller lign.
Avatar billede henninga Novice
01. januar 2003 - 21:30 #6
Avatar billede s.b.a Nybegynder
06. januar 2003 - 15:33 #7
Hmm...

Kan jeg ikke kun købe det der DV kabel der?

Det skal ikke være fireware, det skal være et almindeligt hvor det ene stik er "DV" og det andet almindelig USB. Jeg var i Fona for at købe sådan et stik, men de havde kun fireware, men han sagde at der kun fandtes fireware der fandtes ikke USB, men det tror/troede jeg ikke på, jeg mener og have set det med USB, det går langsomere, men hvad fandden :o)

/Suran
Avatar billede henninga Novice
07. januar 2003 - 11:53 #8
FireWire = Video
USB = Stillbilleder
USB er noget andet end Firewire - et andet interface.
Du kan eventuelt også købe en DAZZLE - det er en lille dims som kan køre video ind via USB direkte i MPEG1 og MPEG2, som anvendes til DVD/VCD.
Prøv at kigge her www.dazzle.com
Avatar billede s.b.a Nybegynder
08. januar 2003 - 17:28 #9
Hej alle..

Jeg har været ude og købe sådan et redigeringssæt :o)

"pinnacle Studio DV"

Den indeholder:
Fireware/DV PCI Plug and play kort
Inklusiv Pinnacle Studio7 redigeringsprogram og DV kabel..

Dette har jeg givet 1000,- for..

Hvad synes i :o)

tak for jeres hjælp

Suran :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
08. januar 2003 - 17:33 #10
Også lige et spørgsmål :)..

Er det iorden jeg arbejder på computeren, mens jeg caputure ?.. Eller skal jeg lade den være ?

Tak

Suran
Avatar billede henninga Novice
09. januar 2003 - 01:11 #11
Det lyder helt fint med det kort.
Om du kan lave andet på computeren medens du capture'er kommer an på hvilken computer du har. Hvis du har en almindelig PC har den nok at lave med at få skidtet ind, så da kan du ikke sætte den til andet.

God fornøjelse med det
Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. januar 2003 - 13:43 #12
Jeg har en almindelig computer:

800 Mhz
800 MB Ram
30 GB HDD

....

Lige et sidste spørgsmpl :)..

Hvordan kan jeg i det der studio 7 program fjerne den oprindeligt lyd og sætte et andet over, i de bedstemte scener ?..

DEt er første gang jeg bruger det program.

Tak Suran :)
Avatar billede henninga Novice
09. januar 2003 - 14:06 #13
Ups. Jeg kender ikke Studie7 programmet - kører selv med Adobe Premiere.
Men jeg vil tro at du kan klippe det stykke lyd væk, som du ønsker fjernet og så lægge din egen lyd ind i det "hul" der bliver.
Men som sagt: kender ikke studie 7.
HenningA
Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. januar 2003 - 14:16 #14
Hmm..

Adobe premier, jeg har det på CD, men ikke serial!....

Men hvordan er det er det godt ?.. proffesionelt ?

Erfaringer ?

Hvad koster programmet evt. ?

Suran
Avatar billede henninga Novice
09. januar 2003 - 14:42 #15
Det er bare SUPER. Du får ikke andet program i den prisklasse med de funktioner.
Jeg har købt Premiere 6.01 sammen med mit Pinnacle DV500 redigeringskort og det fungerer fint på min Windows XP maskine (P4 2.0GHz, 512MB RAM, 80GB RAID harddisk NTFS, 2x20GB harddiske til system etc).
Prisen for Premiere kan du finde på www.edbpriser.dk under software eller en af de andre forhandlere (PRC, Ravenholm, MidtData, Compumail, ITButikken osv. osv.). Jeg tror nok at der er en standardpris på ca. 5.000 og så findes det kun på engelsk.
Måske kan du finde en bedre pris i udlandet, men det ved jeg ikke.
HenningA
Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. januar 2003 - 14:45 #16
Hmm.. ok Takker for det :o)..

Har sku ikke pengene til det, har lige givet en tuse for det her, og mine lommer har ikke flere penge at bruge af :(..

Men tak for hjælpen du ;)

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. januar 2003 - 15:27 #17
Jeg har lige lånt det der program af mine nabo :o)

Men hvordan bruger man det er det svært ?.. Synes der lidt svært ...?

suran
Avatar billede henninga Novice
09. januar 2003 - 23:26 #18
Ja, det er rimeligt mange bokse (paletter) og ting og sager.
Men jeg vil foreslå, at du prøver at køre den tutorial der følger med Premiere igennem.
Men i projektmappen importerer du de filmklip du vil bruge.
Og så trækker du dem ned på timeline i den rækkefølge de skal være.
Men det kan jo hurtigt blive en lang historie.
Alt i alt er det værd at sætte sig ind i fordi du vil få nogle rigtig gode resultater.
Rigtig god fornøjelse.