Avatar billede aggemamme Nybegynder
27. december 2002 - 14:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afstået harddisk

Hej

Jeg har en maskine kørende FreeBSD 4.4, med 2 harddiske. Den ene ligger systemet på, og indeholder således /, /usr, /var og en swap-partition.

Den anden disk har jeg defineret som /backup, og som navnet antyder, bruges den til backup. Af al data på den ene disk.

Backup-disken er tilsyneladende stået af, og det resulterede i følgende fejlbesked:

  DEBUG: MakeDev: Unknown major/minor for devtype

Nu har jeg pillet den ene disk ud, men når maskinen booter, finder den som planlagt en boot record på den disk, der fortsat er i maskinen, men den kan ikke loade kernel'en .

  can't load 'kernel'
  can't load 'kernel.old'

Dette er fejlbeskeden. Jeg kan i prompten bruge lsdev til at se, at alle partitionerne eksisterer på disken.

Kan nogen hjælpe mig med at få systemet op at køre igen?

På forhånd tak.
Avatar billede aggemamme Nybegynder
27. december 2002 - 14:50 #1
Nu prøver jeg at boote med kernel.GENERIC ...
Avatar billede aggemamme Nybegynder
27. december 2002 - 14:57 #2
Maskinen kører igen.