Avatar billede lone_a_p Praktikant
26. december 2002 - 22:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lukke en åben doc-fil med en makro i powerpoint

Jeg har brug for at vide:
1: hvordan powerpoint finder ud af om en word-fil er åben
  - eksempelvis ("fejl.doc")
2: hvordan lukker jeg denne fil, hvis den er åben??

... det er en makro i powerpoint, som skal udføre handlingerne.

Jeg kan godt se med en makro, om en fil åbnet MED POWERPOINT, men er filen åbnet MANUELT, så er der problemer... det er som om makroen ikke kan se sådanne filer...

Problemet opstår i min kode når jeg opretter et nyt dokument med samme navn som et allerede eksisterende og kun hvis den forhenværende fil på dette tidspunkt er åben ...

Jeg vil meget gerne, hvis nogen kan hjælpe...

vh
Lone
Avatar billede henrikbr Nybegynder
28. december 2002 - 12:41 #1
Har du prøvet med error handling?
Avatar billede henrikbr Nybegynder
28. december 2002 - 12:44 #2
Ups, dermed får du jo ikke lukket filen... Nej jeg kan ikke lige komme på noget ud over ikke at åbne filen i word før den er kopieret et andet sted hen manuelt :-)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
30. december 2002 - 17:30 #3
Nej, har ikke prøvet med error handling, men tanken har strejfet mig om det kunne være sådan noget.

Tror bare ikke helt det er ... for som du selv siger, filen bliver ikke lukket. Men kan man lave ændringer i en åben fil hvis man nu ved at den er åben...
Avatar billede henrikbr Nybegynder
30. december 2002 - 19:11 #4
Ja, men ikke i fil der er åbnet af Word. Du kan skrive en flad tekstfil. Der er ikke mange programmer der låser en tekst-fil.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. januar 2003 - 19:28 #5
lukker hermed...

Hvis en fil er åbnet med en makro, kan filen også ses af en makro...

ellers ikke...
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. januar 2003 - 19:28 #6
ups!