Avatar billede clausbøgh Nybegynder
21. oktober 2000 - 23:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar compaq presario 1600

Jeg har lidt problemer med min bærbare computer.

1. Den giver kun bip lyde fra sig ingen rigtige lyde.

2. Når jeg afspiller dvd, hakker filmen og der er ingen lyd.

Det skal tilføjes at jeg har installeret windows 2000, som ikke har kunne finde drivere til følgende:

1. PCI Simple Communikation Controller
2. Multimedie Audio Controller.

Er der nogle der ved hvor jeg kan få fat i dem.

Hilsen

Claus
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. oktober 2000 - 00:06 #1
Nu skriver du jo ikke nærmere hvilken 1600 model, så prøv at kigge her:
http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
22. oktober 2000 - 10:36 #2
Den hedder presario 1600 internet-pc xl-144, jeg har før kigget på compaqs side men kan ikke lige finde rundt i deres drivers.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. oktober 2000 - 13:52 #3
There is no information for your: 16XL144
(Direkte fra: http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp)

Dvs. at ScumPaq ikke har lagt driver til rådighed :o((
Prøv at kigge på de cdrommer du har fået med til dyret og se om der ligger en driver du kan bruge, eller kig i dokumentationen og find ud af hvor & hvilke drivere der er kompatible.
Avatar billede k_k_p Nybegynder
22. oktober 2000 - 20:23 #4
Hej Claus!

Tja, nu er de bærbare Presario\'er jo ikke beregnet til WIN2000, men du kan da prøve at kigge på http://www.compaq.dk/segment/consumer/Service_Support/software/Index1600.htm

Hvis ikke du kan finde WIN2000 driverne der, må du nok \"nøjes\" med at køre den preinstallerede WIN98, som sikkert er den som du fik med da du købte maskinen..?

Smid evt. recoveryCD\'en i dyret og boot på den..
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
22. oktober 2000 - 23:53 #5
Det er desværre sådan at jeg bliver nødt til at have windows 2000 pga. mit arbejde.
Avatar billede k_k_p Nybegynder
22. oktober 2000 - 23:58 #6
Tja..

Hjalp Compaq-linket??
Avatar billede clausbøgh Nybegynder
23. oktober 2000 - 11:19 #7
Nej det kunne desværre ikke bruges !