Avatar billede mtrolle Nybegynder
23. december 2002 - 11:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan man få en computer til at boote på en *.iso

Hejsa!

Jeg har tre gamle computere jeg netop har formateret!
Alle tre maskiner skal have installeret FreeBSD, men hvorledes gør jeg det?
Jeg har downloadet 4,7-disc 1 i iso-format og brændt den ud på en cd.
Men kan jeg boote på en iso fil? Også selvom computeren er totalt formateret?

//mtrolle
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
23. december 2002 - 11:58 #1
når du brænder den ud skal du ikke brænde iso ud du skal bruge nero og brænde billede for at du kan boot fra cd
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
23. december 2002 - 11:58 #2
dette skulle have været et svar
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2002 - 12:05 #3
Jeg har downloadet e-smidt som ISO fil - brændt den med xcdroast under Linux som ISO fil - bootet fra cd-rom drev og installeret og skidtet kører - men muligvis har jeg da bare været heldig
Avatar billede skwat Praktikant
28. december 2002 - 15:08 #4
Nej du kan ikke boote på en .iso fil. den skal være brændt ned på en cd i udpakket tilstand.

Alternativt kan du kigge på at installere over ftp, på den måde slipper du for det bøvl.