Avatar billede cautoo Nybegynder
19. december 2002 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lytte til hardware, og evt sende lidt igen

Hvordan kan jeg lytte til hardware??

Jeg har eksempelvis IR i min bærbar og kunne godt tænke mig at lytte lidt til dens signaler, og det samme med mit netkort??? noget der kan hjælpe mig lidt ?
Avatar billede morten_s Nybegynder
20. december 2002 - 09:02 #1
Din IR er en Com port, der skal du bruge en seriel komponent f.eks. AsyncFree den kan du downloade her:

http://delphree.clexpert.com/

til dit netkort bruger du IndyKomponenterne
Avatar billede dkn Nybegynder
20. december 2002 - 14:41 #2
morten_s -> sikker på at IR sidder i en com port når det er på en bærbar?
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. december 2002 - 16:51 #3
hmm... jeg modtager ikke nogle oplysninger på nogle af mine com. porte i exemplerne når jeg sætter min IR enhed hen til computeren IR ting, det må da være muligt?

Jeg ville helst lytte dirkte til netkortet, og ikke til en bedstemt port, det må da også kunne lade sig gøre?
Avatar billede riddlerdk Nybegynder
23. december 2002 - 14:50 #4
Hvad er det du ønsker når du siger at du vil "lytte" til netkort ? Hvis du vil skrive en eller anden form for service, så er indy et rigtig godt bud. Hvis du ønsker at overvåge trafikken gennem dit netkort så vil jeg foreslå dig at kigge på følgende side.

http://users.pandora.be/dirk.claessens2/software.htm

Der kan du hente nogle forskellige komponenter til både netkort statistik og packet sniffing.