Avatar billede sbay Nybegynder
13. december 2002 - 13:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Domino webserver

Jeg får en fejl NOT AUTHORIZED når jeg prøver at tilgå min Domino fra en browser. Jeg har sat alle til at må tilgå serveren - hvor kan det være galt???

Den side den som standard starter med kunne godt vises. Det er først efter jeg har lagt min egen html side på den driller!
Avatar billede jensendk Nybegynder
13. december 2002 - 13:23 #1
Du har checket rettigheder på din egen htmlfil?
Avatar billede sbay Nybegynder
13. december 2002 - 13:27 #2
Der er ingen begrænsninger på html-filen - umiddelbart tror jeg det er Domino'en der ikke vil lukke mig ind!
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
13. december 2002 - 13:41 #3
Når du skriver "egen html side", mener du så en db eller flade .html filer i filsystemet ?

Hvis db, så tjek ACL'en - Anonymous skal have min. Reader adgang.
Kontroller også samme server-dokument, at der ikke kræves login for overhovdet at tilgå serveren.
Avatar billede sbay Nybegynder
13. december 2002 - 14:01 #4
Det er en flad html- fil. Hvor kan jeg specificere at man som alm. webbruger kan se f.eks index.html. I Configuration document er det sat til at alle har adgang til serveren!
Avatar billede sbay Nybegynder
13. december 2002 - 14:11 #5
hvis jeg åbner min iNotes går det fint!
Avatar billede sbay Nybegynder
17. december 2002 - 16:46 #6
Er der virkelig ingen der har kørt ren html over en Domino???
Avatar billede jogii Nybegynder
06. januar 2003 - 12:14 #7
Hvor har du placeret filerne? HTML-filer skal være placeret i <notesdata>\domino\html for at det skal virke. Når du tilgår filerne skal du bruge \\server\<fil>.html hvis den ligger i <notesdata>\domino\html og \\server\html\<underbibliotek>\<fil>.html hvis den ligger i <notesdata>\domino\html\<underbibliotek>

//Jörg
Avatar billede websmith Nybegynder
24. januar 2003 - 09:54 #8
Har du husket at sætte Allow Anonymous acces på http server opsætningen?

Dvs. Server dokumentet, Ports\Internet Ports\Web: Anonymous: Yes ??

Hvis den står til No, så skal man logge på for overhovedet at komme i kontakt med serveren via http, hvis den står til Yes, så er det kun ACL på databaser som styrer det.