Avatar billede rotne Nybegynder
11. december 2002 - 09:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse msmqocm.inf

Jeg får en fejlmeddelelse, når jeg klikker på tilføj/fjern Windows komponenter. Jeg skal have installeret UPnP til min router. UPnP er en windows komponent.
Fejlen lyder således:

"Installationsprogrammet kunne ikke åbne INF-filen msmqocm.inf

Den angivne fejlkode er 0x2 på linje 2011777033"

Jeg har Win Xp Pro med Service Pack 1.

Ved søgning på google nåede jeg kun frem til en post på www.kandu.dk, hvor en person havde samme fejl, - men ingen kunne hjælpe dér!

Jeg har på fornemmelsen, at msmqocm.inf har med Messenger at gøre. Jeg har frakoblet Windows Messenger 4.7 og installeret MSN Messenger 5.0.

Nogen idéer?

På forhånd tak.
Avatar billede gitrian Nybegynder
11. december 2002 - 10:18 #1
Prøv at udkommentere/fjerne følgende linie i sysoc.inf (windows\inf)

msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6
Avatar billede rotne Nybegynder
11. december 2002 - 10:20 #2
Jeg prøver, når jeg kommer hjem :-)
Avatar billede gitrian Nybegynder
11. december 2002 - 10:23 #3
Husk lige at tage en kopi af filen først (for en sikkerheds skyld)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 11:42 #4
gå ind i tilfør/fjern programmer og fjern alle windows compuneter
du kan evt installere dem igen ved xp pro cd i drevet
Avatar billede gitrian Nybegynder
11. december 2002 - 12:01 #5
xou >> rotne skriver, at det netop ikke er muligt at gå ind og fjerne/tilføje Windows komponenter
Avatar billede rotne Nybegynder
11. december 2002 - 12:16 #6
Kanon - det var lige det, der skulle til.
Mange tak zbs
Avatar billede weeelo Nybegynder
27. december 2002 - 14:35 #7
Jeg har samme problem, men min sysoc.inf ligger i \Windows\ServicePackFiles\i386 og jeg kan ikke komme ind i windows komponenter.. hva ka der være galt her... der står nøjagtig msmq=msmqocm.dll,MsmqOcm,msmqocm.inf,,6 i min sysoc.inf fil..