Avatar billede rubber Nybegynder
09. december 2002 - 13:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FORWARD broadcast

Jeg prøver at forwarde en broadcast til en DCHP server fra et vlan til et andet vlan. En router fanger broadcasten og sender en unicast til DHCP serveren. Dette virker når firewallen ikke er på nettet.

Jeg har prøvet at pille ved route tablen i Linix og /etc/ethers.

Jeg kan godt få en ip addresse fra DHCP servern når klient maskinen har en ip i forvejen.
Avatar billede peterlund Nybegynder
13. februar 2003 - 14:42 #1
Hvilken router er det? Hvilken Firewall er det? Hvorfor skal du ha forwarded DHCP request fra et VLAN til et andet istedet for at ha DHCP serveren på begge VLAN?

Løsningen som dit problem er beskrevet der kan findes her: http://www.winnetmag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=2662&pg=2

Kort sagt, du skal sørge for at din router kan håndtere bootp som beskrevet i  RFC 1542 (http://www.faqs.org/rfcs/rfc1542.html)
Avatar billede pwd Nybegynder
30. marts 2003 - 22:20 #2
Hvad er dit spørgsmål egentlig. Du har angivet en lille indskrænket mængde fakta fra dine erfaringer, MEN... hvad er dit problem, hvad vil du ?
Avatar billede rubber Nybegynder
31. marts 2003 - 12:23 #3
Det er et gammelt spørgsmål som jeg har fundet en anden løsning på. Jeg kan godt se at spørgsmål ikke er så godt formuleret.