Avatar billede ogg Nybegynder
08. december 2002 - 20:34 Der er 15 kommentarer

Hjemmeside

Kan man godt få et domæne når domænet på en hjemmeside ikke er "i brug" på en hjemmeside måde.

kig her: www.hotornot.dk
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 20:37 #1
hvad hedder domænet
Avatar billede ogg Nybegynder
08. december 2002 - 20:37 #2
Avatar billede hells Nybegynder
08. december 2002 - 20:38 #3
det skal du snakke med ejeren af domoænet om
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 20:39 #4
det er der jo nogen der ejer allerede
Avatar billede ogg Nybegynder
08. december 2002 - 20:39 #5
Jamen er det lovligt at have et domæne, som ikke er "i brug" og som spærre for at man kan få det, når man har en hjemmeside ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 20:40 #6
så svaret må vel blive nej :)
Avatar billede hells Nybegynder
08. december 2002 - 20:40 #7
ja, det er
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 20:40 #8
er det et domæne af høj værdi i navnet kan det være rimeligt dyrt
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 20:41 #9
svarede nej på spørgsmålet :)

Og ja til det sidste indskudte spørgsmål.
Avatar billede ogg Nybegynder
08. december 2002 - 20:41 #10
hmm, men ejeren bruger jo ikke domænet til noget
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
08. december 2002 - 20:42 #11
man må fx ikke oprette firma navne selvom man ikke bruger dem og ikke er den rette ejer til dem
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. december 2002 - 20:44 #12
ogg> nej han bruger ikke domænet lige nu - men der er nok noget på vej - det ville f.eks. ikke være så smart hvis man lavede en hotornot-side og så det domæne man ville have brugt var solgt i mellemtiden :)

jeg kunne f.eks. købe johnstigers.dk hvis jeg ville - bare man betaler når der skjal betales så er det ok.
Avatar billede fjante Nybegynder
09. december 2002 - 12:34 #13
Jeg kan heller ikke se at der skulle være noget i vejen for at en person køber et domæne før man har lavet hjemmesiden :) Og der står jo "kommer snart" på siden du henviser til.

Og jeg kan heller ikke se hvordan du kan få fat i domænet Ogg? (Da jeg går ud fra at du vil uden om registranten siden du stiller dette spørgsmål?)
Personen/virksomheden betaler jo hvert år til DK Hostmaster for at have rettigheden til domænet og DK Hostmaster har ikke noget med hjemmesider at gøre og har ingen indflydelse på et evt. indhold af en hjemmeside.

'Citat:www.dk-hostmaster.dk' "DK Hostmaster kan ikke fjerne en hjemmeside, da DK Hostmaster ikke er internetleverandør, der stiller hjemmesideplads til rådighed for folk."

PS. Kan vi se din hjemmeside Ogg ?
Avatar billede fjante Nybegynder
11. december 2002 - 09:44 #14
:D  Måske findes julemanden alligevel Ogg ?

http://activedeveloper.dk/domains/default.asp?domain_id=843

Prøv og se hvad der findes på Activedevelopers hjemmeside
Avatar billede proc Nybegynder
11. december 2002 - 10:19 #15
Det kræver såmænd ikke så meget at svare på, læs blot FAQ-en hos dkhostmaster:

24.  Skal der være en webside for et .dk domæne ?
Nej, der er ikke nogen regler der foreskriver at der skal være en webside for et .dk domæne. Der skal derimod være navneservice for et .dk domæne. Det vil sige at der til stadighed er mindst to aktive navneservere tilknyttet domænet.

...og det er jo logisk nok: TDC har f.eks. registreret mail.dk, udelukkende med det formål at tilbyde en enklere mailadresse til deres kunder. Mener du at have ret til at få domænennavnet (og dermed kontrollen over tusinder af brugeres email), blot fordi du har tænkt dig at lave side på engelsk om dansk posthistorie?!?

Næh, så længe du ikke krænker nogens rettigheder, gælder princippet om først-til-mølle (heldigvis, sikke slagsmål der ellers kunne blive).

Så du må nok bide i det sure æble, finde muldvarpen frem og betale ham som fik ideen først for at få lov at overtage den...eller få en idé, som der ikke er andre der har fået før dig ;)