Avatar billede jimme Nybegynder
07. december 2002 - 16:36 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan formatere man HD helt når der ligger win XP på?

Hej Alle.
Jeg vil bare spørge hvordan man formatere sin HD så man har en helt ren disk bag efter uden at der ligger noget som helst data på.
Problemet er at der ligger win XP på og så er det ikke så nemt.

ps. HD'en er delt op i 2 partitioner og der ligger altså win XP på den ene
Avatar billede no_stress Nybegynder
07. december 2002 - 16:39 #1
Det kan gøres under installationen
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2002 - 16:41 #2
det er ligemeget om der ligger xp eller win95 på :)

du downloader/eller har allerede en bootdisk og smider i computeren...
Så genstarter du og når den der står

___________________________
|                          |
| C:                        |
|                          |
|___________________________|

skriver du:

___________________________
|                          |
| C: format ditdrevbogstav: |
|                          |
|___________________________|

så siger den
___________________________
|                          |
| C: format blablabla      |
|                          |
|DETTE VIL SLETTE ALLE DATA!|
|ER DU SIKKER [JA/NEJ]      |
|                          |
|___________________________|

sådan noget lign :D
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2002 - 16:41 #3
ad hvor blev mine "tegninger" grimme :P
Avatar billede terry Ekspert
07. december 2002 - 17:16 #4
you can also set the PC BIOS to boot from the Windows XP CD and then under installation XP asks if you wnat to format/Delete existing partitions.
Avatar billede chili17 Nybegynder
07. december 2002 - 17:56 #5
Du skriver ikke noget om hvorvidt du skal have XP indstaleret igen - for så er det bare at kyle cdén i drevet , så går det af sig selv
Avatar billede jimme Nybegynder
08. december 2002 - 23:38 #6
#1
Den bootdisk du snakker om er det win XP startdisketterne, for de går jo bare ind i installationsprogrammet.
Hvis det er en anden bootdiskette du snakker om, hvor downloader man den så?
Avatar billede jimme Nybegynder
08. december 2002 - 23:40 #7
til chili17.
Jeg skriver at jeg vil ha' en helt ren disk, uden noget på, heller ikke XP.

citat:
".....formatere sin HD så man har en helt ren disk bag efter uden at der ligger noget som helst data på"
Avatar billede chili17 Nybegynder
08. december 2002 - 23:55 #8
her er da vist svar på dine bønner http://www.wintip.dk/download/download2.htm
Avatar billede chili17 Nybegynder
08. december 2002 - 23:57 #9
du skal så lige være sikker på at din maskine booter fra a:\ drevet