Avatar billede tyfus Nybegynder
27. november 2002 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lukning af E-donkey og P2P via IpTables

Hvordan lukker man for E-Donkey & P2P under en linux firewall via Iptables ??
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
27. november 2002 - 09:48 #1
tjae, luk alle porte du ikke selv bruger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. november 2002 - 10:08 #2
Det ville jeg nok også foreslå.

Problemet med de nyeste P2P programmer er, at du selv kan skifte portnummer, så spærrer du for en given port, kan brugeren bare ændre klienten til et nyt portnummer.

Du er derfor tvunget til at tage stilling til, hvilke programmer der skal have adgang, og derved lukke alle andre ude.
Avatar billede tyfus Nybegynder
27. november 2002 - 10:15 #3
Det er lidt træls men hvad så med kazaa lite den skulle du også kunne lukke for men jeg kan ikke rigtig få den til at lukke for porte jeg kan kun åbne for dem
Avatar billede tyfus Nybegynder
27. november 2002 - 10:17 #4
Hvad er IPTABLES command for det jeg har prøvet meget men jeg kan stadig komme gennem med den selvom