Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. november 2002 - 14:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp til en nybagt newbie

Jeg sidder og fumler med FreeBSD 4.7, for at måske at kunne lære det at kende, det eneste jeg har fundet ud af indtil vidre er commandoen Edit, og hvordan man bruger Edit, jeg gad dog også at kunne bruge den til lidt mere end kun at skrive i, så derfor vil jeg spørge om nogen kendte at sted eller måske havde nogen commandoer, der kunne bruges?

Jeg gad også godt vide hvordan jeg kan se min HTTP server
Avatar billede skwat Praktikant
26. november 2002 - 15:03 #1
Er du sikker på at du har en http server?

Men hvis du vil godt igang, kan jeg lige fortælle de vigtigste ting

/stand/sysinstall sender dig ind i den menu som du var i under installationen, her kan du de fleste ting

ellers
pwd printer det dir du står i
cd virker som cd i dos, dog skal der være mellemrum ved .. altså cd ..
ls = dir
find , -name 'filnavn' -print = dir filnavn /s

Man er din ven hvis du har en kommando du ikke helt har fod på, så skriv man kommando
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. november 2002 - 15:16 #2
kan man få apache til FreeBSD, og er der en godt install-guide til den?
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
26. november 2002 - 15:19 #3
arrh, fandt den, skulle bare kigge, godt efter på apache.org

Har lige at støre spørgsmål, hvordan sætter man FreeBSD op til at køre Gateway?
Avatar billede skwat Praktikant
27. november 2002 - 12:04 #4
apache bliver lavet til FreeBSD og ported til Linuc så ja