Avatar billede sony Nybegynder
28. juli 1999 - 14:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ramdisk.

hvordan oprettes en ramdisk større end
16mb.
Avatar billede sony Nybegynder
28. juli 1999 - 14:06 #1
ingen
Avatar billede snowball Novice
28. juli 1999 - 14:08 #2
Måske et dumt spørgsmål, men hvad mener du med ramdisk ???

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 18:59 #3
kan du ikke bruge det der følger med dos, altså ramdrive.sys eller hvad det hedder? jeg mener det kan lave en på 32 MB
Avatar billede kettnovitch Nybegynder
28. juli 1999 - 20:47 #4
undskyld cyberesben; men hvordan.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 21:02 #5
hmm jeg finder det lige... jeg kan ikke lige huske det... det der 100 år siden jeg legede med dos.. men 2 sek så er den der
Avatar billede cyberesben Nybegynder
28. juli 1999 - 21:23 #6
ok, man skriver

DEVICE=C:\WINDOWS\COMMAND\RAMDRIVE.SYS /E 32768

inde i config.sys, hvis den skal være på 32 MB

dens bogstav bliver så det første ledige, f.eks. D:
Avatar billede jumper Nybegynder
01. august 1999 - 16:26 #7
Hvorfor er der en begrænsning på størrelsen af ramdisken?

På min A4000 har jeg fra starten af en ramdisk der varierer i størrelse efter hvor meget fri ram jeg har. Der skal ikke bruges drivere, og den kan gås itl som et hvert andet drev ;)

/THor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. august 1999 - 19:48 #8
jumper>> hvem snakkede om amiga? og hvornår har du fået en amiga 4000? og en PC ramdisk kan også bruges som drev
Avatar billede jumper Nybegynder
02. august 1999 - 21:02 #9
Min A4000 har jeg da haft i flere år, den virker stadig fint og har også 3D graffikort og hele pivetøjet ;)
Den bliver dog mest brugt til musik.

En Amiga ramdisk er oprettet fra starten af, og har ikke en fast størrelse. Dens størrelse er altid lig med den aktuelle frie ramplads ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. august 1999 - 23:41 #10
det med ramdisken på amiga ved vi altså godt men hvad har det med det hele at gøre?
Avatar billede jumper Nybegynder
03. august 1999 - 12:47 #11
Det var blot en kommentar. Jeg undrede mig over at der overhovedet er en begrænsning i størrelsen af ramdiske på PC, derfor ;)

/Thor
Avatar billede johnkurt Nybegynder
15. august 1999 - 14:48 #12
Hvordan opretter jeg en "fixed harddisk"
til Swarpfiler?
                johnkurt
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. august 1999 - 15:06 #13
altså i RAM disk?
Avatar billede johnkurt Nybegynder
16. august 1999 - 06:37 #14
Hej cyberesben.
Jeg HAR skrevet linien ind i config.sys
men der skete ikke et kuk, er der andre måder? Hvordan fjerner man Win95 billedet der vises under opstarten? Det
bruger en masse tid.
          johnkurt
Avatar billede cyberesben Nybegynder
16. august 1999 - 16:47 #15
win95 billedet bruger så vidt jeg ved ikke extra tid, det bliver bare vist mens den arbejder.. du kan trykke escape for at få det væk fra skærmen
Avatar billede shan Nybegynder
19. oktober 1999 - 21:50 #16
Fungere "DEVICE=C:\WINDOWS\COMMAND\RAMDRIVE.SYS /E 32768" også i win 98.