Avatar billede Slettet bruger
26. november 2002 - 10:49 Der er 5 kommentarer

SSL på Domino Webserver

Hej Drenge!

Jeg har et lille problem, jeg skal have sat SSL på vores Domino Webserver, men er gået lidt kold i procesen, derfor ville jeg høre om I evt. havde kendskab til dette, eller kunne henvise til en hjemmeside med en god beskrivelse af hvordan man gør.

På forhånd tak!

Mvh.

/KHL
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. november 2002 - 10:59 #1
På din Domino server er der en database: CertSvr.nsf.

Welcome to the Server Certificate Administration application. Use this application if you're a server administrator and you want to secure your servers with SSL 3.0. You must use Domino and Notes R5 to use this application.
Before you begin, make sure you understand Internet and intranet security issues. For more information, see Administering the Domino System or Domino 5 Administration Help (help5_admin.nsf).
The Server Certificate Administration application lets you request server certificates from either an internal or external Certification Authority (CA) and manage your server certificates in a key ring file. You must access the application using a Notes client or the Domino Administrator. You must also have a Web browser available on the client in order to retrieve certificates from the Certificate Authority server.

/Hans Holt
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. november 2002 - 11:01 #2
Sorry: CERTSRV.NSF
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2002 - 13:10 #3
Jeps, jeg er nået dertil hvor jeg har fået certificatet ud, nu ved jeg ikke lige hvordan jeg kommer videre...

/KHL
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. november 2002 - 14:33 #4
Jeg har brugt SSL sammen med QuickPlace og der virker det automatisk.

På serverdokumentet under PERTS - Internet Ports står som det første: SSL key file name:    QuickPlace.kyr

Prøv at se om du kan finde noget hos IBM/Lotus på dette link:

http://www-10.lotus.com/ldd/46dom.nsf

/Hans Holt
Avatar billede bj123 Nybegynder
28. november 2002 - 13:43 #5
Har du et certifikat fra en anden certifikatudsteder, eller vil du selv udstede et root certifikat via Domino Certificate Authority ?

Mvh. Brian